MEX (MEXPOLSKA), notowana na GPW spółka holdingowa, zarządzająca pięcioma rozpoznawalnymi konceptami gastronomicznymi, podsumowała szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe za 2022 rok. Od stycznia do grudnia ub. roku Grupie Kapitałowej udało się odnotować prawie 9,8 mln zł zysku EBIT oraz prawie 7,3 mln zł zysku netto. W raportowanym okresie przychody netto spodziewane są na poziomie prawie 82 mln zł. W samym IV kwartale przychody liczyły 21,1 mln zł (wzrost rr o 29,3%), a skonsolidowany zysk netto w tym czasie osiągnął wartość prawie 1,2 mln zł. Na wyniki finansowe w dużej mierze wpływ miała sprzedaż gastronomiczna generowana przez największy koncept Grupy – Pijalnia Wódki i Piwa. Głównym celem Zarządu Grupy jest dalsze skalowanie biznesu, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych marek gastronomicznych.
- Naszą przewagą jest odpowiednio zdywersyfikowane portfolio z przemyślanym profilem konceptów oraz właściwy dobór lokalizacji. Na dynamikę wpływa także prowadzenie uczciwej polityki cenowej i wykorzystanie odpowiednich okazji biznesowych, opartych m.in. o franczyzę. Widoczne jest to w wynikach finansowych Grupy. Rok 2022 powinniśmy zamknąć zyskiem netto o wartości 7,3 mln zł oraz z przychodami netto na poziomie prawie 82 mln zł, choć należy pamiętać, że to nie do końca miarodajne względem roku poprzedniego, kiedy to w skutek pandemii przez kilka miesięcy 2021 roku generowaliśmy przychody jedynie z oferty ,,na wynos’’. – mówi Dariusz Kowalik, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy w Mex Polska S.A. – Porównywalny z analogicznym okresem jest jednak IV kwartał 2022 roku, w którym wypracowaliśmy 21,1 mln zł przychodów netto, co dało nam wzrost rr o 29,3%. Ponadto w tym czasie odnotowaliśmy zysk netto o wartości prawie 1,2 mln zł oraz zysk EBIT na poziomie 1,4 mln zł., które dały odpowiednio wzrost rr na poziomie 89,6% oraz 80,5%.– dodaje.
Głównym silnikiem napędu sprzedaży w GK Mex Polska jest oferta największego i jednocześnie jednego z najstarszych konceptów Grupy – Pijalnia Wódki i Piwa.
- ,,Pijalnia Wódki i Piwa’’ to marka, która od lat cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno w mniejszych, jak i większych aglomeracjach. Aktualnie, na wszystkie 44 lokale Grupy, 32 należy do tego konceptu. To propozycja o zróżnicowanym menu w przystępnej cenie, która zasługuje na ciągły rozwój. Stąd też jeszcze nie powiedzieliśmy ,,ostatniego słowa’’ w jej rozwoju – komentuje Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu w Mex Polska S.A.
Mex Polska jest spółką holdingową, zarządzającą obecnie 44 rozpoznawalnymi lokalami gastronomicznymi, które działają w ramach pięciu konceptów. Punkty gastronomiczne zlokalizowane są w całej Polsce, a wśród grupy lokali znajduje się sieć bistro Pijalnia Wódki i Piwa (działalność własna oraz franczyza), a także największa sieć restauracji meksykańskich The Mexican oraz sieć restauracji Pankejk (Gdańsk i Łódź) i nowoczesny koncept Prosty Temat (restauracje zlokalizowane w jednych z najpopularniejszych miast w Polsce – Warszawie i Sopocie). Najnowszym konceptem jest CHICAS & GORILLAS, który ulokowany został we Wrocławiu, a od stycznia br. dostępny jest także w centrum Łodzi.
Zarząd Mex Polska chce na bieżąco pozyskiwać nowe atrakcyjne lokalizacje spełniające warunki do uruchomienia nowych lokali, których budowa będzie finansowana ze środków własnych, bądź kredytów lub środków pochodzących od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.
- Obserwujemy wyraźny po-pandemiczny trend powrotu konsumentów do korzystania z usług gastronomicznych na mieście, zwłaszcza w dużych miastach oraz aglomeracjach turystycznych. Nie obawiamy się więc z optymizmem patrzeć w przyszłość i tym samym poszukiwać kolejnych okazji biznesowych. Więcej o naszych kolejnych krokach rozwoju już wkrótce – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu w Mex Polska S.A.