KPL (KINOPOL) zgodnie ze wstępnymi danymi w 2022 r. wypracowała 47 666 tys. zł zysku netto wobec 48 642 tys. zł odnotowanych rok wcześniej. Przychody z umów z klientami wzrosły w ubiegłym roku o 11% r/r do 284 819 tys. zł natomiast zysk na działalności operacyjnej wzrósł z 59 838 tys. zł w 2021 r. do 60 738 tys. zł.
"Powyższe rezultaty są przede wszystkim efektem wzrostu wyniku finansowego segmentu Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne. Nieznaczny spadek zysku netto wynika z wyższych kosztów segmentu Zoom TV" - podano w komunikacie
Jednostkowy zysk netto spółki spadł w ubiegłym roku do 20 226 tys. zł, natomiast EBIT do 14 593 tys. zł, czyli odpowiednio o -31% i -30% r/r. Przychody z umów z klientami były równe 211 254 tys. zł wobec 195 342 tys. zł w 2021 r.
"Spadek wyniku zanotowany przez Emitenta w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2022 r. wynika głównie z wyższych kosztów segmentu Zoom TV oraz z większych różnic kursowych względem analogicznego okresu 2021 r. W omawianych miesiącach najlepsze wyniki zanotował segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne.
Niższy zysk netto Spółki w porównaniu do roku 2021 jest także efektem braku dywidendy od spółki zależnej - Filmbox International Ltd. Na dzień publikacji niniejszego raportu uchwała w przedmiocie podziału zysku tej spółki za 2021 r. nie została jeszcze podjęta" - wyjaśniono