Kampania marketingowa gry The Lords of the Fallen nabiera tempa. Najnowsza gra CIG (CIGAMES) z segmentu AAA wchodzi w etap testów. Spółka jest blisko zawarcia kluczowych umów dystrybucyjnych oraz finalizacji dodatkowego finansowania długiem.
- Już w najbliższych dniach oraz tygodniach gracze dowiedzą się znacznie więcej o największej dotychczas naszej grze The Lords of the Fallen. – zapowiada Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
W najbliższych miesiącach kampania marketingowa nabierze wysokiego tempa. Nowe informacje o grze zostaną ujawnione już podczas Game Developers Conference. Rozpoczynająca się dziś konferencja GDC to największe globalne spotkanie developerów i odbywa się raz do roku w San Francisco.
The Lords of the Fallen to gra z segment AAA. Długość rozgrywki oraz budżet marketingowy będą adekwatne dla tego segmentu. Łączne koszty produkcji, marketingu oraz wydania gry przekroczą 200 mln zł. CI Games celuje w część z 20 mln graczy, którzy w przeciągu ostatniego roku kupili grę Elden Ring i jednocześnie chce przyciągnąć nowych dla gatunku graczy poprzez unikalną historię w świecie dark fantasy, mocną stronę wizualną, wysoko satysfakcjonujący system walki oraz dopracowany tryb multiplayer.
- Gra prezentuje się bardzo atrakcyjnie oraz zapewnia odpowiednio długi czas rozgrywki, jest również innowacyjna dla samego gatunku gier action RPG. – komentuje Tymiński.
Premiera The Lords of the Fallen odbędzie się już w drugim półroczu 2023 r. Obecnie nad grą pracuje wewnętrzny zespół ponad 80 osób oraz kolejne 80 osób zatrudnieniowych przez partnerów outsourcingowych. Gra wchodzi już w etap testów i przygotowania do certyfikacji na konsole PS5 i X1.
- To ważny etap produkcji. Zależy nam bardzo na spełnieniu oczekiwań graczy w momencie premiery. – podsumowuje Tymiński.
- Mimo, że budżet nowych Lordsów może być uważany za relatywnie niewysoki jak na gry z segmentu AAA, jesteśmy optymistyczni co do potencjału tej gry i odniesienia przez nią sukcesu rynkowego. Pozwoli to nam na potencjalnie wysoki zwrot z inwestycji a wypracowany kapitał przeznaczymy w przyszłości na dalszy rozwój grupy kapitałowej. – dodaje David Broderick, CFO i wiceprezes CI Games.
CI Games zatrudnia dziś blisko 170 osób, z czego 130 to developerzy pracujący w wewnętrznych studiach należących do Grupy. Kolejnym nadchodzącym tytułem CI Games jest Project Survive, którego premiera planowana jest na 2024 r. Nad tą grą pracuje około 40-osobowy zespół, który z miesiąca na miesiąc rośnie. Natomiast wewnętrzne studio Underdog pracuje nad Poject Scorpio oraz będzie nadzorować następną grę z serii Sniper Ghost Warrior.
Gatunek surive dynamicznie rośnie, czego przykładem jest The Sons of the Forrest. W dniu premiery gra cieszyła się bardzo dobrym odbiorem. W 24 godziny od rozpoczęcia sprzedaży w formule Early Access, na platformie Steam, sprzedanych zostało 2 mln kopii. Gatunek survive znany jest polskim inwestorom między innymi dzięki Green Hell.
CI Games finalizuje dodatkowe finansowanie przy udziale banku. Spółka spodziewa się zawarcia umowy w przeciągu najbliższych dni. Jest również bardzo blisko ostatecznego zawarcia kluczowych umów dystrybucyjnych, które przełożą się pozytywnie na cash flow.
- Jestem bardzo zadowolony z tego, gdzie jest projekt najnowszych Lordsów oraz jestem podekscytowany jak układa się jego dystrybucja i finansowanie okresu związanego z jego wydaniem. – komentuje Marek Tymiński.