Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe CDA za 2022 r. oraz list prezesa zarządu

Udostępnij

Szanowni Państwo,

Przekazuję na Państwa ręce raport roczny CDA.

W minionym roku konsekwentnie rozwijaliśmy uruchomioną w 2021 roku usługę telewizji w modelu OTT, czyli CDA TV, oraz sekcję filmów na żądanie (SVOD) czyli CDA Premium. W ramach rozwoju sekcji CDA TV do oferty włączyliśmy cztery nowe kanały (Sportowa TV, News24, Biznes24 oraz espreso.tv). W ubiegłym roku prowadziliśmy także liczne działania związane z rozwojem sekcji CDA Premium oraz CDA Premium Free. Pozyskaliśmy nowe licencje na emisje filmów i seriali oraz partnerów zamieszczających autorskie materiały. Łączna liczba aktywnych subskrypcji CDA Premium i CDA TV przekroczyła 529 tys., a liczba filmów i seriali dostępnych w modelu VOD osiągnęła poziom 11,8 tys. Stale rosnące przychody ze sprzedaży abonamentów CDA Premium i CDA TV stanowią główne źródło zysków wypracowanych przez Spółkę. Intensywnie rozwijamy i poszerzamy także sekcję CDA Premium Free, która zawiera materiały pochodzące od zweryfikowanych partnerów. Liczba dostępnych treści w tym kanale przekroczyła już 438 tys.

Nieprzerwanie inwestujemy także w rozwój aplikacji CDA, dostępnej na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych i telewizorach Smart - LG, Samsung, Panasonic, Toshiba, Hitachi, Hisense, JVC, Sony Bravia, Amazon Fire TV oraz Apple TV. Łączna liczba pobrań naszej aplikacji przekroczyła 15,8 mln (stan na koniec 2022), co stanowi znaczący wzrost w stosunku do poprzedniego okresu - ponad 50% rdr. Po zakończeniu bieżącego roku obrotowego zawarliśmy umowę ze spółką Emitel S.A. dzięki czemu aplikacja CDA Premium stała się dostępna dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej.

W drugiej połowie 2022 roku uruchomiliśmy sklep internetowy kapitanbomba.pl oferujący wysokojakościowe ubrania oraz gadżety z uniwersum Kapitana Bomby. Inicjatywa spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem dużej społeczności fanów twórczości Bartosza Walaszka, co stanowi silny argumentza dalszym rozwojem tego projektu.

Dzięki przyjętej strategii rozwoju stale zwiększamy skalę biznesu, co znajduje odzwierciedlenie w osiąganych wynikach finansowych. W 2022 roku spółka CDA S.A. wypracowała przychody na poziomie 71,5 mln zł (wzrost o 4% r/r), zysk operacyjny w kwocie 24,6 mln zł (wzrost o 4% r/r) oraz zysk netto w wysokości 19,5 mln zł (wzrost o 3% r/r). Pozytywnie oceniamy osiągnięte wyniki, szczególnie mając na uwadze, że rok wcześniejszy - 2021, był rekordowy dla branży VOD z uwagi na pandemię i liczne, związane z nią ograniczenia sprzyjające konsumpcji treści VOD. Wreszcie, w ubiegłym roku CDA S.A. ponownie podzieliła się z akcjonariuszami wypracowanym zyskiem wypłacając rekordową dywidendę w wysokości 1,85 zł za akcję.

W nadchodzących kwartałach priorytetami dla Spółki będzie rozwój sekcji CDA TV – włączanie nowych kanałów do oferty i poszerzanie listy urządzeń kompatybilnych z aplikacją. Planujemy także dalszą rozbudowę sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetrację nowych kanałów dystrybucji oraz współpracę z kolejnymi partnerami.

Z wyrazami szacunku,

Jarosław Ćwiek

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus