WPL (WIRTUALNA) zakłada, że telewizja WP osiągnie oglądalność rzędu min. 0,5-0,6% na koniec 2017, 1-1,1% na koniec 2018 i 1,2-1,4% na koniec 2019 r., poinformował prezes WP TV Wojciech Pawlak. Stacja ma ruszyć 2 grudnia.
"Start telewizji WP to bardzo ważny moment w rozwoju naszego biznesu. Rozszerzamy markę WP, stając się multimedium internetowo-telewizyjnym. Dzięki wykorzystaniu kompetencji i skali działania grupy, synergii w obszarach dystrybucji naszych produkcji TV oraz promocji, dajemy nowemu kanałowi silną przewagę konkurencyjną już na starcie i szansę konkurowania z największymi kanałami ogólnopolskimi" - powiedział prezes grupy Jacek Świderski podczas konferencji prasowej.
Zasięg będzie również zapewniony przez reemisję ze strony głównej WP. Sprzedaży sponsoringu i akcji specjalnych realizowana będzie przez Grupę.
WP TV ma połączyć usługi online i offline. "Jako telewizja interaktywna z korzeniami w internecie będziemy angażować publiczność prowadząc dialog poprzez własne strony i social media oraz następnie aplikację. Widzowie mają współtworzyć programy, udostępniając własne wideo. Wprowadzimy dedykowane reklamy. Będzie to TV, która w niespotykanym dotychczas stopniu zaprzęgnie internet" - wskazał członek zarządu ds. strategii Michał Brański.
Pod względem programowym WP TV ma być kanałem uniwersalnym, familijnym, "znajdującym widownię młodszą niż B4 w większych miastach".
WP negocjuje rozszerzenie dystrybucji z największymi sieciami kablowymi.
W styczniu br. spółka WP1 otrzymała decyzję prezesa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) o udzieleniu koncesji na rozpowszechnianie programu TV w sposób rozsiewczy naziemny w multipleksie ósmym.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.