Notowany na NewConnect dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness, specjalizujący się w produkcji sprzętu treningowego OLYMP w 2022 roku wypracował 2,5 mln zł przychodów, czyli o 23 proc. więcej niż w 2021 roku. W minionym roku spółka osiągnęła zysk na poziomie 124 tys. zł względem straty 595 tys. zł rok wcześniej. W minionym roku spółka koncentrowała się na zawarciu nowych partnerstw, których celem jest długoterminowa współpraca i regularna sprzedaż m.in. do sieci klubów fitness. OLYMP dalej dywersyfikuje sprzedaż poza branże fitness, dostarczając sprzęt do m.in. administracji publicznej, szkół oraz ośrodków sportu i rekreacji. W IV kwartale firma zrealizowała dostawę z sprzętu na potrzeby Armii Amerykańskiej stacjonującej w Polsce.
Korzystny wpływ na wyniki OLY (OLYMP) miała nie tylko rosnąca o 23 proc. sprzedaż, ale i optymalizacja kosztów, które były niższe o 4 proc. r/r. W 2022 r. wyniosły one 2,4 mln zł względem 2,5 mln zł rok wcześniej.
- 2022 rok był dla nas przełomowy, ze względu na partnerstwa strategiczne, które zawarliśmy w czerwcu. Istotnym wydarzeniem IV kwartału była realizacja zamówienia na potrzeby Armii Amerykańskiej stacjonującej przy wschodniej granicy Polski o wartości 120 tys. zł. Wiemy też, że w 2023 roku planowane jest powstanie kilku kolejnych wojskowych jednostek przy tej granicy z dużo większym potencjałem w zakresie zapotrzebowania na sprzęt fitness – spodziewamy się więc kolejnych zamówień z tego tytułu
– komentuje Sylwia Czepiżak, prezes zarządu OLYMP.
Współpraca z Armią Amerykańską wpisuje się w model biznesowy firmy. Choć kluczowym klientem spółki są operatorzy klubów fitness, duży potencjał upatruje również we współpracy z organami administracji państwowej – w tym z wojskiem i policją. Oprócz tego, potencjalnymi klientami dla OLYMP są m.in. ośrodki rehabilitacyjne czy spa.
Marka OLYMP jest obecna na rynku od 50 lat. Spółka koncentruje się na produkcji oraz dystrybucji sprzętu fitness i kładzie duży nacisk na tworzenie produktów odpowiadających precyzyjnie określonym grupom klientów. W ofercie posiada dwie linie produktów własnych: OLYMP Classic i OLYMP New Generation, oraz dystrybuowany sprzęt treningowy od najlepszych światowych marek.
Według raportu przygotowanego przez Aliied Market Research z 2019 r., wartość rynku fitness w 2027 r. wyniesie 15,2 mld USD, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, kiedy wartość ta wyniosła 11,9 mld USD.