Według wstępnych wyników XTB wypracowało w IV kwartale 2022 r. 49,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 68,52 mln zł rok wcześniej (-27% r/r). Przychody spółki osiągnęły w tym okresie wartość 216,75 mln zł w porównaniu do 183,57 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liczba aktywnych klientów wyniosła 160 995 wzrosła więc o 26,6% r/r.
"W samym IV kwartale 2022 r., który charakteryzował się zauważalnie niższą zmiennością na rynkach finansowych i towarowych względem poprzedzających kwartałów, zwłaszcza pod kątem występowania długich i wyraźnych trendów, przychody wzrosły o 18,1% r/r, tj. o 33,2 mln zł z 183,6 mln zł do 216,7 mln zł. Na zmianę tę wpływ miały: (i) niższa rentowność jednostkowa lota– spadek o 45 zł (z 171 zł na 126 zł); (ii) wyższy obrót klientów instrumentami finansowymi wyrażony liczbą zawartych transakcji w lotach– wzrost o 646,8 tys. lotów (z 1 073,5 tys. do 1 720,4 tys. lotów)" - czytamy w raporcieW całym 2022 r. zysk netto XTB wzrósł o 222% r/r do 765,7 mln zł, a zysk operacyjny do 885,7 mln zł wobec 276,8 odnotowanych w 2021 r. Od początku roku spółka pozyskała 196 864 nowych klientów wobec 189 187 rok wcześniej. Natomiast liczba aktywnych klientów osiągnęła poziom 258 799, czyli o 35,9% więcej r/r.
"Priorytetem Zarządu jest dalszy przyrost bazy klienckiej prowadzący do umocnienia pozycji rynkowej XTB na świecie poprzez dotarcie z ofertą produktową do klienta masowego. (...) Ambicją Zarządu w 2023 r. jest pozyskiwanie średnio co najmniej 40-60 tys. nowych klientów kwartalnie. W styczniu 2023 r. Grupa pozyskała łącznie 42,3 tys. nowych klientów" - dodano