Przez pięć lat KBT (KLABATER) wydał 27 gier w 78 różnych wersjach, w tym 4 produkcje własne. Spółka zbudowała własny zespół portingowy i deweloperski. W 2022 roku warszawski producent i wydawca gier wprowadził do sprzedaży aż 11 gier, co było najlepszym wynikiem w historii. Najnowsza premiera Moonshine Inc. odniosła największy sukces w USA i Niemczech, to te rynki odpowiadają za 51 proc. sprzedaży. Obecnie zespół pracuje nad wersją konsolową i rozszerzeniami do tytułu – trybem Sandbox i misjami policyjnymi.
– 1 grudnia ubiegłego roku wydaliśmy czwartą produkcję własną. Moonshine Inc. to efekt pracy naszego wewnętrznego studia deweloperskiego. Jesteśmy zadowoleni z przyjęcia gry, po wprowadzonych poprawkach i pięciu patchach recenzje graczy są w większości pozytywne. Najlepsze wyniki sprzedaży zarejestrowaliśmy w USA oraz w Niemczech - rynki te mają aż 51 proc. udziału w sprzedaży tytułu. Pozostałe 49 proc. to między innymi Chiny, Polska, Japonia i pozostałe kraje – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – W lutym wprowadzimy dwie aktualizacje, które wzbogacą rozgrywkę. Pracujemy też nad adaptacją gry na platformy konsolowe. Szacujemy, że wydamy ją pomiędzy drugim a czwartym kwartałem 2023 roku – dodaje Robert Wesołowski.
Misje Policyjne będą zupełnie nowym i specjalnym rodzajem zadań pobocznych, jakie pojawiają się w grze, dającym możliwość obniżenia poziomu globalnego alarmu i poziomu alarmu skrytek. Z kolei Tryb Sandbox pozwoli graczom na pełną swobodę eksploracji mechanik gry bez presji czasu związanej z realizacją zadań i misji głównych.
– Już teraz mamy w naszej bazie użytkowników oczekujących na wydanie Moonshine Inc. na PlayStation, Xboxa i Switcha. W kolejnych miesiącach skupimy na dodatkowej promocji tytułu. Szczególnie ważna będzie współpraca z influencerami ze środowiska bimbrowniczego, którzy wyrazili zainteresowanie grą i chęć stworzenia swoich materiałów – dodaje Robert Wesołowski.
Moonshine Inc. w oczach graczy i kuratorów zyskała opinię tycoon’a wiernie oddającego realia i meandry działalności bimbrowników. Gra została doceniona zarówno przez graczy, jak i specjalistów z branży alkoholi kraftowych. Do 24 stycznia 2023 łącznie opublikowano 290 filmów oraz streamów w serwisach Twitch, YouTube i TikTok o grze. W mediach społecznościowych tytuł wygenerował zasięg 2,1 mln, a w mediach poza społecznościowych ponad 3,4 mln wyświetleń. Tytuł został wspomniany ponad 600 razy i wygenerował 1450 interakcji. W dniu premiery live-steam deweloperów gry był czwartym najlepiej oglądanym streamem na Steamie, 8716 unikalnych widzów, a podczas pierwszej doby to samo nagranie obejrzało jeszcze ponad 120 tys. unikalnych użytkowników. Czat z zespołem deweloperskim w serwisie Reddit, został wyświetlony 541 tys. razy.
Pierwszą współpracę Klabater nawiązał z youtuberem Cyrusem z kanału Still’n The Clear, poświęconego podstawom bimbrownictwa dla amatorów. Wzmianka o grze pojawiła się także w jego cotygodniowym newsletterze The Mash, który subskrybuje 4 tysiące początkujących hobbystów.