LEG (LEGIMI), pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, 28 grudnia 2022 roku, tuż przed Nowym Rokiem, wprowadził nowe ceny abonamentów. Nowi użytkownicy za najtańszy pakiet bez limitu, dający dostęp do ebooków z umową na 12 mies. zapłacą 39,99 zł za miesiąc, a za umożliwiający korzystanie również z audiobooków i synchrobooków ® - 49,99 zł. Oznacza to wzrost cen kolejno o 21 i 11 proc., co jest pierwszą podwyżką od ponad 5 lat.
Korekta ceny będzie dotyczyła wyłącznie osób, które aktywowały abonament po 28 grudnia 2022 roku, natomiast wszyscy wcześniej korzystający z usługi abonamentowej, zachowają dotychczasowe warunki korzystania z niej. Warto zauważyć, że jest to pierwsza podwyżka cen od 2017 roku.
- Od początku naszym celem było zapewnienie użytkownikom najwyższej jakość usługi. Aby robić to również w przyszłości, musimy podnieść ceny abonamentów. Jednocześnie mamy coraz wyższe koszty pozyskania licencji na oferowane przez nas treści, wywołane nie tylko inflacją, ale również zwiększonym stopniem korzystania z tych treści przez użytkowników. W tym wszystkim zawsze pamiętamy o interesie czytelników i czytelniczek, szczególnie obecnie, w warunkach wysokiej inflacji i konieczności bardziej zrównoważonego planowania domowych budżetów. Stąd decyzja o zwiększeniu comiesięcznego cashbacku, czyli kwoty jaka wraca do użytkownika w postaci punktów, za które można dokonywać zakupów na naszej platformie. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.
W konsekwencji zwiększonego cashbacku, o którym wspomina Prezes Legimi, wiele osób może wcale nie odczuć zmiany cen. Co miesiąc na konto subskrybentów bez limitu wraca, wyrażona w punktach Klubu Mola Książkowego, równowartość 10 zł. Środki te mogą zostać wykorzystane na zakupy w serwisie, wybierając między ebookami, audiobookami oraz książkami papierowymi. Punkty te pozwalają opłacić 50 proc. ceny dowolnego tytułu, a subskrybenci Legimi, przy zakupach powyżej 50 zł, otrzymują również gratisową dostawę.
- Legimi jest integralną częścią ekosystemu księgarsko-wydawniczego, a także, ujmując temat szerzej, gospodarczego. Musimy zatem dostosowywać podstawowe metryki biznesowe do naszego otoczenia. Nasza aplikacja na przestrzeni ostatnich 5 lat bardzo się rozwinęła. Dajemy dostęp do kilkukrotnie większego i atrakcyjniejszego katalogu, obejmującego choćby tysiące, niedostępnych nigdzie indziej, synchrobooków ®, pozwalających na naprzemienne czytanie i słuchanie w naszych aplikacjach. – dodaje Mikołaj Małaczyński.