ING Bank Śląski i Ailleron podpisali umowę i rozpoczynają wspólny projekt, którego celem jest wdrożenie rozwiązania LiveBank w oparciu o technologię chmury publicznej w modelu SaaS. LiveBank, jedno z wiodących rozwiązań grupy Ailleron, to platforma stworzona dla sektora finansowego, która umożliwia realizację zaawansowanych procesów zdalnej obsługi klienta np. poprzez czat czy połączenia audio-video.
Dzięki współpracy z ALL (AILLERON), pracownicy Banku ING (INGBSK) będą mogli zdalnie zarządzać sprawami klientów poprzez sprawną komunikację z wykorzystaniem chatu oraz potencjału spotkań on-line. Klienci Banku będą mieli z kolei możliwość skorzystania z dowolnego miejsca z indywidualnej obsługi wybranego specjalisty oraz zdalnego zakupu produktów banku, np. kredytu hipotecznego. Wizyta w tradycyjnych placówkach bankowych w celu załatwienia niezbędnych formalności nie będzie już konieczna. Dodatkowo takie funkcjonalności, jak cyfrowa wymiana dokumentów, współdzielenie ekranu czy wspólne wypełnianie i edytowanie wniosków, umów i formularzy, znacznie ułatwią komunikację on-line i pozwolą na wzmacnianie relacji między Bankiem i jego klientami w kanałach cyfrowych.
„Klienci banków są dziś wymagający i oczekują indywidualnych rozwiązań, dostosowanych do ich potrzeb, w tym między innymi dostępności usług w wygodnych dla nich kanałach cyfrowych oraz spersonalizowanej obsługi. Wdrożenie systemu LiveBank w Banku ING to odpowiedź na te potrzeby. Dzięki naszej współpracy Bank dostarczy klientom unikatowe, wielokanałowe doświadczenia, z zapewnieniem profesjonalnego wsparcia doradcy. Jestem pewien, że przełoży się to na pozytywne relacje na każdym etapie kontaktu klientów z Bankiem. Na tym właśnie polega nowoczesna bankowość.” – mówi Marcin Dąbrowski, wiceprezes zarządu i COO w Ailleron.
Model cloudowy, w którym LiveBank zostanie wdrożony w ING Banku Śląskim, zapewni znacznie szybszą i bardziej elastyczną realizację projektu. Poprzez zakup dowolnej ilości licencji, umożliwi również odpowiednią skalowalność dla Banku, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów początkowych. Jest to niezwykle ważne przy tak dużych projektach. Wykorzystując technologię chmury, bank zyskuje możliwość znacznie bardziej wydajnego zarządzania zasobami, dostosowując ich użycie do bieżących potrzeb.
Stroną umowy jest również Operator Chmury Krajowej, którego zadaniem będzie świadczenie usługi chmurowej oraz wsparcie w zakresie zapewnienia zgodności wykorzystywanych usług chmurowych z wymogami prawa i regulacjami branżowymi, w szczególności tzw. komunikatu chmurowego UKNF.
Operator Chmury Krajowej współpracuje z firmami, które wspierają klientów w „drodze do chmury”. Partnerami OCHK są firmy wyspecjalizowane w poszczególnych branżach lub obszarach technologicznych, które razem z OChK budują rozwiązania chmurowe wdrażając i integrując środowiska Google Cloud, Microsoft Azure, Platformę OChK, a także rozwiązania on-premise klienta.
Dzięki strategicznemu partnerstwu z Google i Microsoft, OChK oferuje na polskim rynku zaawansowane wsparcie technologiczne gwarantując najwyższy stopień bezpieczeństwa.
Rozpoczęcie prac wdrożeniowych zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku.
LiveBank Cloud to platforma bankowości konwersacyjnej, która umożliwia realizację zaawansowanych procesów zdalnej obsługi klienta, pozyskiwanie nowych klientów poprzez procesy biometrycznej wideo-weryfikacji oraz sprzedaż niemal pełnej gamy produktów finansowych bez osobistego kontaktu. LiveBank jest w stanie zastąpić fizyczny oddział banku lub innej instytucji finansowej (np. leasingowej, kredytowej, pożyczkowej, ubezpieczeniowej), przy zapewnieniu maksymalnie bezpiecznego środowiska zdalnej obsługi klienta.