CLD (CLOUD), notowana na głównym rynku GPW spółka koncentrująca się na sprzedaży danych cyfrowych do targetowania reklamy internetowej, opublikowała raport z szacunkową dynamiką sprzedaży cyfrowych informacji w październiku br. Szacunkowa wartość wskaźnika dynamiki sprzedaży danych wyniosła 47% r/r. Tym samym spółka kontynuuje dynamiczny rozwój, utrzymując dwucyfrową dynamikę wzrostu w kluczowym segmencie działalności.
- Sprzedaż danych jest działalnością globalną i skalowalną, która odpowiada za dynamiczny rozwój Cloud Technologies, co potwierdzają osiągane przez nas wyniki finansowe. Kluczowy dla nas segment odpowiada już za 80% przychodów spółki. Zdecydowana większość przychodów ze sprzedaży danych, bo aż 80% pochodzi z USA i jest rozliczana w dolarach.– komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Raportowany przez spółkę wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych cyfrowych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies oraz jest wyliczany bezpośrednio w USD. W raportach okresowych sprzedaż danych cyfrowych obejmuje wszystkich klientów spółki oraz jest raportowana w PLN. Z tego powodu możliwe są różnice pomiędzy dynamiką sprzedaży raportowaną w szacunkach miesięcznych a dynamiką sprzedaży pokazywaną w raportach okresowych.
- Koncentracja działalności Cloud Technologies wokół segmentu sprzedaży danych jest jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju, której celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy danych na globalnym rynku - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. - 12 grudnia mieliśmy przyjemność ogłosić realizację innego ważnego elementu naszej strategii jakim był debiut na głównym rynku GPW.
W dniu debiutu kurs akcji spółki wzrósł na otwarciu o 2,5%. Tym samym Cloud Technologies zalicza się do wąskiego grona spółek, które debiut na głównym rynku GPW w 2022 r. mogą zaliczyć do udanych. Spółka debiutowała na NewConnect 18 maja 2012 r. Podczas ponad 10 lat obecności na rynku NewConnect, kurs ceny akcji Cloud Technologies wzrósł ponad 23 krotnie. Wejście na główny rynek GPW to ważny etap w rozwoju spółki, który potwierdza jej dojrzałość, stabilną sytuację finansową oraz transparentność działań i komunikacji z rynkiem. W związku z przejściem na główny parkiet, Cloud Technologies spodziewa się wzrostu płynności akcji oraz zainteresowania spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów zagranicznych, którzy w przyszłości mogą stać się jej akcjonariuszami.
W III kwartale tego roku Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.