Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grodno wypracowało w listopadzie 115,3 mln zł przychodów

Andrzej Jurczak
Andrzej Jurczak
Udostępnij

Zgodnie z najnowszymi szacunkami, w listopadzie Grupa GRN (GRODNO) osiągnęła 115,3 mln zł przychodów, o 1,4% więcej wobec analogicznego miesiąca przed rokiem. Narastająco po ośmiu miesiącach bieżącego roku obrotowego było to 829,1 mln zł, co oznacza wzrost o 7,9% rdr.

Listopad był udanym miesiącem, choć notowaliśmy niższą dynamikę wzrostu wobec tej z poprzednich miesięcy. Wpłynęła na to niższa rok do roku sprzedaż fotowoltaiki, natomiast wszystkie pozostałe obszaru biznesu były wyraźnie wzrostowe. W listopadzie 2021 r. zbudowaliśmy wysoką bazę, rośliśmy wtedy ok. 80% rok do roku. Powtórzenie tego poziomu sprzedaży to solidny rezultat, jednak w skali całego bieżącego roku obrotowego chcemy osiągnąć dwucyfrowe tempo wzrostu – skomentował Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodna.

Jak wyjaśnia Zarząd, pomimo spowolnienia branży fotowoltaicznej, rosnące ceny energii będą skłaniać do dalszych tego typu inwestycji, a perspektywy dla rynku pozostają niezmiennie bardzo korzystne.

Tak jak się spodziewaliśmy, rynek fotowoltaiczny nieco przyhamował względem tego, co było przed rokiem, co wynika w dużym stopniu ze zmian regulacji dla mikroinstalacji. Branża na pewno się jednak nie nasyciła. Z uwagi na rosnące koszty energii, zainteresowanie fotowoltaiką pozostaje wysokie, obecnie głównie ze strony biznesu. Bodźcem do rozwoju rynku mikroinstalacji na pewno będzie zapowiedziana kolejna edycja programu Mój Prąd – wyjaśnia Prezes Andrzej Jurczak.

W najbliższych miesiącach motorem wzrostu Grupy Grodno pozostanie segment OZE, obejmujący kompleksowe rozwiązania fotowoltaiczne i grzewcze. Szczególnie dużego potencjału do wzrostu Zarząd upatruje w obszarze pomp ciepła.

W obecnych warunkach, wielu odbiorców stawia sobie za priorytet dywersyfikację źródeł ogrzewania. Stąd na rynku pomp ciepła mamy obecnie do czynienia z boomem. Jak wskazują dane PORT PC, w pierwszych trzech kwartałach 2022 r. sprzedaż tych urządzeń w Polsce wzrosła o ponad 120% rok do roku. Rozwój w tym obszarze jest dziś jednym z głównych motorów wzrostu Grupy. Ze względu na skalę działalności, doświadczenie i partnerstwa, mamy na tym rynku liczne przewagi, które maksymalnie wykorzystujemy – dodaje Prezes Grodna.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus