Grupa MRC (MERCATOR), producent i dystrybutor rękawic jednorazowych, kolejny kwartał mierzyła się z globalną nadpodażą, co w istotny sposób obniżyło realizowane marże handlowe. Jednocześnie jednak rozliczenie zaliczki kontrahenta oraz zyski na działalności finansowej sprawiły, iż skonsolidowany zysk netto wzrósł o 28 mln zł w porównaniu do drugiego kwartału br. Poziom gotówki netto na koniec września to 442 mln zł.
Grupa Mercator Medical zanotowała w okresie lipiec-wrzesień 2022 roku 138,9 mln zł przychodów, co oznacza niewielki spadek względem poprzedniego kwartału. Presja cenowa na rynku rękawic, związana z wciąż widoczną nadpodażą, poskutkowała jednak pogłębieniem straty na sprzedaży. Rozliczenie zaliczki wpłaconej przez kontrahenta segmentu produkcyjnego, który zrezygnował z realizacji zamówienia w obliczu zmiany sytuacji rynkowej, podbiło jednak skonsolidowany wynik operacyjny do wartości dodatnich. W rezultacie zysk EBITDA trzeciego kwartału wyniósł 8 mln zł i był o ponad 22 mln zł wyższy kwartał do kwartału. Z kolei dzięki wzrostowi przychodów finansowych zysk netto Grupy Mercator Medical wzrósł w trzecim kwartale o 28 mln zł kdk i przekroczył 18 mln zł. W okresie trzech kwartałów 2022 roku skonsolidowane przychody miały wartość 425 mln zł, wynik EBITDA wyniósł 10 mln zł, a zysk netto to 16 mln zł.
- Sytuacja rynkowa ogranicza nasze ambicje biznesowe, niemniej – mając na uwadze otoczenie biznesowe - jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów jako całości, natomiast czujemy duży niedosyt w zakresie powtarzalnych wyników operacyjnych. Cierpliwie oczekujemy na powrót równowagi popytowo-podażowej, a w tym aspekcie cieszy nas, że z każdym kwartałem bieżącego roku odbudowujemy sprzedaż ilościową – wskazuje Monika Żyznowska, Wiceprezes Zarządu Mercator Medical S.A.
Grupa Mercator Medical sprzedała w pierwszym kwartale br. 802 mln rękawic, w drugim kwartale ponad 976 mln sztuk (+22% kdk), a w trzecim kwartale było to już prawie 1,1 mld sztuk (+9% kdk).