WYBRANE DANE FINANSOWE | trzy kwartały 2022 | trzy kwartały 2021 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. zł | |||
Przychody ze sprzedaży usług | 221 692 | 171 185 | 30% |
Koszt własny sprzedaży | -202 979 | -148 516 | 37% |
Wynik brutto ze sprzedaży | 18 713 | 22 669 | -17% |
Wynik z działalności operacyjnej | 11 060 | 16 059 | -31% |
Wynik przed opodatkowaniem | 9 084 | 15 617 | -42% |
Wynik netto | 7 682 | 12 759 | -40% |
Dochody całkowite razem | 6 277 | 13 642 | -54% |
Wynik przypadający na 1 akcję w PLN/EUR | 0,65 | 0,64 | 2% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 19 074 | 25 479 | -25% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -11 419 | -7 451 | 53% |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -7 361 | -2 662 | 177% |
Przepływy pieniężne netto razem | 253 | 15 338 | -98% |
30.09.2022 | 31.12.2021 | ||
Aktywa trwałe | 48 798 | 47 777 | 2% |
Aktywa obrotowe | 80 599 | 71 853 | 12% |
Razem aktywa | 129 397 | 119 630 | 8% |
Kapitał własny przypadający na udziałowców jednostki dominującej | 77 148 | 75 865 | 2% |
Kapitał przypadający na udziały niekontrolujące | 2 174 | 3 206 | -32% |
Razem kapitał własny | 79 322 | 79 071 | 0,3% |
Zobowiązania długoterminowe | 2 462 | 2 979 | -17% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 47 613 | 37 580 | 27% |
Razem zobowiązania | 50 075 | 40 559 | 23% |
Razem kapitał własny i zobowiązania | 129 397 | 119 630 | 8% |
Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,
oddaję w Państwa ręce skonsolidowany raport podsumowujący wyniki oraz najważniejsze informacje dotyczące działalności Spółki i Grupy Kapitałowej BoomBit S.A. w trzech kwartałach 2022 roku.
Najważniejsze wydarzenia w dotychczasowych miesiącach bieżącego roku to przede wszystkim stabilne, wysokie przychody z gier oraz rozwój zarówno portfolio gier, jak i nowych inicjatyw na które mocno liczymy i które w przyszłości mogą stanowić istotne uzupełnienie dotychczasowej działalności i osiąganych przez Grupę BoomBit wyników.
Przychody Grupy w okresie objętym niniejszym sprawozdaniem wyniosły prawie 222 mln PLN i były o 30% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największe znaczenie dla tego wzrostu miały gry MidCore, których przychody były o około 71% wyższe niż rok temu. Hunt Royale i Darts Club były dwoma najlepiej zarabiającymi tytułami w dotychczasowych miesiącach 2022 roku i wygenerowały ponad 74 mln PLN. Gry Hyper-Casual zarobiły natomiast ponad 125 mln PLN i stanowiły 55% wszystkich przychodów Grupy BoomBit. Najbardziej znane i znajdujące się od przynajmniej kilku miesięcy wśród najlepszych tytułów z naszego portfolio są Crazy Plane Landing, Construction Ramp Jumping czy wydane w tym roku Dog Life Simulator i Falling Art Ragdoll Simulator. Ta ostatnia gra w trzecim kwartale tego roku ustępowała wynikiem jedynie niekwestionowanemu liderowi jakim jest Hunt Royale. Cały czas rozwijamy nasze flagowe produkty Hyper-Casual oraz Mid-Core i w najbliższych miesiącach chcemy poszerzyć portfolio o kilka nowych, ciekawych tytułów.
Wyniki finansowe o których chciałbym wspomnieć to 20,5 mln PLN EBITDA w porównaniu z 25,7 mln PLN w analogicznym okresie poprzedniego roku oraz skorygowany zysk netto, który ukształtował się na poziomie 9,4 mln PLN wobec 13,1 mln PLN rok wcześniej. Tu warto zaznaczyć, że w roku 2022 Grupa rozpoczęła prace nad projektami dotyczącymi gier w modelu Play-and-Earn, opartymi na technologii blockchain, które stanowią nowy, istotny obszar działalności Grupy. Z uwagi na intensywne działania i konieczność poniesienia wydatków na przygotowanie pierwszych tytułów, wyniki tego segmentu obciążyły zarówno EBITDA, jak i zysk netto kwotą ok. 4,4 mln PLN. W ostatnich miesiącach podpisane zostały bardzo istotne umowy partnerskie, pozyskaliśmy też ok. 2,6 mln USD na rozwój tych projektów i intensywnie szykujemy się do wydania pierwszych gier przygotowywanych przez BoomLand i PlayEmber - nasze spółki celowe zlokalizowane w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Nasza sytuacja finansowa jest niezmienne bardzo dobra. Osiągamy dobre wyniki, mamy dodatnie przepływy pieniężne oraz bezpieczne saldo gotówki, które na koniec września wyniosło ok. 33,5 mln PLN, czyli prawie tyle samo co na koniec 2021 roku i ok. 14% mniej niż na koniec czerwca. Wpływ na to miała wypłacona w lipcu dywidenda. W listopadzie poinformowaliśmy naszych akcjonariuszy o zamiarze wypłacenia jeszcze w tym roku zaliczki na poczet dywidendy za 2022 rok.
Naszym nadrzędnym celem jest rozwój Grupy BoomBit polegający z jednej strony na wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia w zakresie wydawania i produkcji gier mobilnych jak również poszukiwanie nowych możliwości dywersyfikacji działalności, czego przykładem są ambitne plany dotyczące projektów Play-andEarn. Dzięki dobrej sytuacji finansowej możemy też obserwować rynek pod kątem innych perspektywicznych inicjatyw, które będziemy w stanie zaadaptować do naszego biznesu.
Zapraszam do lektury niniejszego raportu.
Z wyrazami szacunku,
Marcin Olejarz Prezes Zarządu BoomBit S.A