Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Po trzech kwartałach 2022 r. Render Cube miał 3,55 mln zł zysku netto

Udostępnij

Ponad 7 mln zł przychów netto ze sprzedaży wypracowała od stycznia do września br. spółka RND (RENDER). W tym czasie EBITDA wyniosła 4,45 mln zł, a zysk netto 3,55 mln zł. W samym trzecim kwartale 2022 r. producent gier wideo uzyskał prawie 2 mln zł przychodów, 0,95 mln zł EBITDA oraz 0,77 mln zł zysk netto.

- W trzecim kwartale skupiliśmy się przede wszystkim na pracach dedykowanych wersjom konsolowym Medieval Dynasty. Powodem słabszych wyników niż w tożsamym okresie ubiegłego roku jest przede wszystkim brak znaczącej premiery oraz inwestycje poczynione na rozbudowę naszego biura. Pomimo poniesionych nakładów pieniężnych wyniki za trzeci kwartał pokazują to co czym wiele razy wspominałem – Medieval Dynasty to longseller i dzięki niemu w każdym kwartale notujemy dobre wyniki finansowe, co pozwala nam ze spokojem patrzeć w przyszłość i planować kolejne kroki. - komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube

Medieval Dynasty po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnął status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. W czerwcu br. gra osiągnęła próg 1 mln sprzedanych sztuk gry brutto. Poza wersją na PC oraz konsolową studio Spectral Games, którego Render Cube jest największym akcjonariuszem, pracuje nad wersją przeznaczoną na urządzenia VR.

- Już po raportowanym okresie, 6 października, zadebiutowała wersja konsolowa naszego flagowego tytułu. Czwarty kwartał to okres świąt i wielu promocji, które dodatkowo napędzają sprzedaż gier, dlatego z  optymizmem patrzymy na końcówkę bieżącego roku.  Dla branży gier wideo końcówka roku jest zwykle okresem żniw – podsumowuje Damian Szymański.

Medieval Dynasty cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy na całym świecie, czego dowodem są dzienne peaki graczy na poziomie ponad 2 tys. Wishlista na platformie Steam przekroczyła 1,2 mln zapisów, a liczba komentarzy wynosi obecnie prawie 28 tys. Gra nieustannie utrzymuje wysoki poziom pozytywnych ocen przekraczający 90%.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus