Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Michał Sadowski, Brand24: Pracujemy nad kolejnymi modyfikacjami planów abonamentowych

Udostępnij

Na koniec września 2022 r. powtarzalne miesięczne przychody (MRR) B24 (BRAND24) wyniosły 1,8 mln zł. To o 41 proc. więcej niż w tym samym momencie 2021 r.

Globalny dostawca usług do monitorowania mediów internetowych – giełdowy Brand24 – w drugim kwartale utrzymał wysokie tempo wzrostu przychodów w odniesieniu do zeszłego roku. MRR, czyli miesięczne powtarzalne przychody, wrosły o 524 tys. zł, czyli o 41% w ujęciu rok do roku, do kwoty 1,8 mln zł (410 tys. USD). To również nieco więcej niż w poprzednim kwartale 2022 r., kiedy to wyniosły ok. 1,7 mln zł.

Brand24 odnotował jednocześnie na koniec 3 kw. 2022 r. 42-proc. wzrost ARPU (średni przychód operacyjny na użytkownika subskrypcyjnego). Wyniósł on 475 zł (108 USD), co oznacza wzrost o 140 zł rok do roku. ARPU z nowego użytkownika, pozyskanego w III kwartale, 2022 roku wyniósł 553 PLN (126 USD). Przypomnijmy, że w II kwartale 2022 było to 528 zł.

-  Trzeci kwartał jest zwykle okresem wakacyjnego spowolnienia w naszym biznesie. Tym razem wyniki sprzedażowe są bardzo dobre, ale to konsekwencja wprowadzenia z początkiem roku zmian w naszym cenniku. Dochodzi do nich wpływ umacniającego się dolara w samym 3 kw. oraz przychody z Insights24 – działu indywidualizowanych raportów - wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24. - W kolejny rok wejdziemy już z dość wysoką bazą, pracujemy więc już dziś nad kolejnymi modyfikacjami planów abonamentowych. Testujemy różne rozwiązania, które z jednej strony zachęcałyby do zakupu – na przykład niski próg wejścia – z drugiej zaś promowały wyższe abonamenty z bogatą listą funkcjonalności. Analizujemy przy tym kilka progów cenowych, które pozwolą na maksymalizację konwersji w danym segmencie - mówi Michał Sadowski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus