Po analizie planowanych na czwarty kwartał br. wydarzeń na platformie dystrybucyjnej Steam, Zarząd DRAGO entertainment podjął decyzję o przesunięciu daty wydania swojej autorskiej gry Winter Survival w formule Early Access. Wykorzystując dodatkowy czas do premiery, spółka przygotowuje darmowy prolog do gry. Karta projektu jest już dostępna na platformie Steam.
Krakowski zespół liczy, że udostępnienie prologu przełoży się na zwiększenie community wokół gry oraz pozwoli na przygotowanie road mapy rozwoju produktu w ramach wczesnego dostępu.
- Z premierą Winter Survival w EA chcieliśmy zdążyć jeszcze przed zimą, która z reguły nie jest najlepszym oknem wydawniczym dla gier indie. Jednak po ostatecznej weryfikacji kalendarza eventów branżowych, okazało się, że planowana data premiery przypadałaby tuż po trwającym festiwalu darmowych dem oraz w trakcie wyprzedaży Halloween’ owej. Pośpiech w tej sytuacji nie byłby więc najlepszym doradcą, poza tym nie chcemy ryzykować tak ważnej dla nas premiery i konkurować z darmowymi lub mocno przecenionymi grami. Stąd decyzja o przesunięciu premiery. Warto jednak podkreślić, że gra jest już praktycznie gotowa, a powstały zapas czasowy zostanie efektywnie wykorzystany, zarówno na przygotowanie ostatnich szlifów, jak i wypuszczenie darmowego prologu do gry. Będzie to pierwsza, tak duża, okazja dla fanów projektu na odkrycie proponowanego przez nas świata mroźnej i ekscytującej wyprawy górskiej.
– mówi Joanna Tynor, Prezes Zarządu DGE (DRAGOENT)
W projekt zaangażowany jest Marek Kamiński – znany survivalista i zdobywca obu biegunów Ziemi, który pełni rolę doradcy merytorycznego przy projekcie. Celem twórców gry jest by tytuł w realistyczny sposób odzwierciedlał liczne zagrożenia i niebezpieczeństwa wynikające z górskiej wyprawy rozciągającej się wzdłuż gór w Mount Washington State Park.
- Przed premierą Gas Station Simulator zdecydowaliśmy się na wydanie prologu, a przed wydaniem Food Trucka na publiczne playtesty. Udostępnienie bezpłatnej wersji Winter Survival wydaje się więc naturalnym krokiem. Nasze doświadczenia przy dwóch poprzednich projektach wskazują, że wartość marketingowa i frekwencja graczy zdecydowanie przeważają w prologu. Jestem przekonany, że jego wydanie wpłynie pozytywnie na rozwój dalszej produkcji. Niebawem ogłosimy datę premiery prologu oraz termin wydania gry w EA
– mówi Lucjan Mikociak, szef i współzałożyciel DRAGO entertainment.
Zarząd spółki uważa, że udostępnienie prologu oraz wcześniejsze wydanie darmowej wersji demonstracyjnej, powinno przełożyć się na zwiększenie społeczności graczy czekających na premierę oraz możliwość uzyskania feedbacku od potencjalnych nabywców, co pozwoli na lepsze przygotowanie road mapy rozwoju produktu w ramach wczesnego dostępu.