GIF (GAMFACTOR), notowany na głównym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo, udostępnił dane sprzedażowe swojej kluczowej produkcji - Electrician Simulator. W ciągu 8 dni od premiery na platformie Steam, sprzedano 30 tys. kopii gry, co przełożyło się na zwrot wszystkich kosztów produkcji i marketingu. Gaming Factory zapowiedziało już dalsze działania w celu rozbudowy Electrician Simulator. Za produkcję gry odpowiada Take IT Studio!, drugim wydawcą obok Gaming Factory jest Ultimate Games.
- Premiera Electrician Simulator spełniła nasze oczekiwania. Gra została bardzo dobrze przyjęta przez graczy, o czym świadczą oceny na Steam oraz sprzedaż, która po 8 dniach od premiery przekroczyła 30 tys. kopii. Dzięki temu odzyskaliśmy 800 tys. zł zainwestowane w produkcję i marketing tytułu. Obecnie koncentrujemy się na dalszej rozbudowie gry. W pierwszej kolejności grę wzbogacą dwa patche, wydamy też dwa płatne dodatki (DLC), które wydłużą rozgrywkę o kolejne godziny – zapowiada Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
W Electrician Simulator gracz wciela się w młodego elektryka, którego zadaniem jest poprowadzenie własnego warsztatu oraz realizacja napraw. Wraz z rozgrywką nabywamy nowe umiejętności, rozbudowujemy swój warsztat oraz budujemy reputację wśród klientów, co przekłada się na nowe zlecenia.
Electrician Simulator zadebiutowała platformie Steam 21 września. W dniu premiery projekt osiągnął peak prawie tysiąca graczy. Aktualnie gra zgromadziła ponad 400 opinii użytkowników, z których aż 82 proc. jest pozytywnych. W 2023 roku symulator elektryka pojawi się również na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch.