Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sprzedaż danych cyfrowych Cloud Technologies wzrosła w lipcu o 18%

Piotr Prajsnar - Prezes Zarzadu Cloud Technologies
Piotr Prajsnar - Prezes Zarzadu Cloud Technologies
Udostępnij

CLD (CLOUD), notowana na rynku NewConnect spółka koncentrująca się na sprzedaży danych opublikowała raport z szacunkową dynamiką sprzedaży cyfrowych informacji w lipcu br. Spółka kontynuuje dalszy dynamiczny rozwój i notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu - w lipcu sprzedaż danych wzrosła o 18% r/r.

- Nasz strategiczny, skalowalny segment obejmujący sprzedaż cyfrowych informacji dalej dynamicznie rośnie. Prognoza rozwoju dla najważniejszych dla nas rynków reklamy cyfrowej, na których dystrybuujemy dane - czyli USA, Wielkiej Brytanii i rynków Europy Zachodniej - pozostaje optymistyczna. W związku z tym spodziewamy się utrzymującego się wysokiego zapotrzebowania na jakościowe informacje o internautach w przyszłościkomentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies

Ponad 80% przychodów Cloud Technologies w segmencie sprzedaży danych pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i jest rozliczana w dolarach. Jednocześnie większość kosztów spółka ponosi w złotówkach, co przy osłabieniu PLN wobec USD zwiększa rentowność Cloud Technologies.  Sprzedaż danych wzrosła w II kw. o 46% r/r i odpowiada obecnie za 71% całkowitych przychodów spółki.

Raportowany przez spółkę wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych cyfrowych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies oraz jest wyliczany bezpośrednio w USD. W raportach okresowych sprzedaż danych cyfrowych obejmuje wszystkich klientów spółki oraz jest raportowana w PLN. Z tego powodu możliwe są różnice pomiędzy dynamiką sprzedaży raportowaną w szacunkach miesięcznych a dynamiką sprzedaży pokazywaną w raportach okresowych.

- Sukcesywnie pozyskujemy nowych klientów oraz zwiększamy wolumen danych dostarczanych naszym obecnym klientom, czego efektem jest rosnąca sprzedaż w kluczowym dla nas segmencie. W pierwszym półroczu 2022 r. sprzedaż danych cyfrowych Cloud Technologies wzrosła o ponad 50% r/r. Rynek reklamy internetowej cały czas się dynamicznie rozwija, dlatego spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży. Procentowa dynamika będzie jednak najprawdopodobniej maleć, ze względu na rosnącą bazę historyczną – dodaje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Drugi kwartał 2022 roku był bardzo dobry dla Cloud Technologies. EBITDA kluczowego segmentu dla spółki wyniosła 5,2 mln zł co oznacza wzrost o 36,7% r/r. Natomiast marża EBITDA sprzedaży danych w II kw. 2022 r. kształtowała się na poziomie 62,7%. EBITDA w I półroczu 2022 r. jest wyższa o blisko 40% niż w I półroczu 2021 r. i wyniosła 9,6 mln zł, natomiast marża EBITDA w I półroczu jest o 18,1 p. p. wyższa niż w analogicznym okresie 2021 r. Spółka wygenerowała zysk netto na poziomie 3,7 mln zł w II kw. 2022 r. To wzrost o 190% r/r. Na wynik ten wpływ miały również dodatnie różnice kursowe w wysokości 1,7 mln zł. Wartości EBITDA oraz zysku netto uwzględniają normalizację o koszt programu motywacyjnego (0,1 mln zł w Q2 2022) oraz przychód z umorzenia pożyczki PFR (0,9 mln zł w Q2 2021).

Spółka konsekwentnie i z powodzeniem realizuje strategię rozwoju na lata 2021-2023. 8 sierpnia br. Cloud Technologies złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt w związku z planem przejścia na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Cloud Technologies zgodnie z założeniami realizuje także politykę akwizycyjną, opartą na określonych kryteriach, generujących synergie dla spółki. W lipcu tego roku Cloud Technologies zawarła umowę inwestycyjną w sprawie nabycia 100% udziałów w hiszpańskiej spółce The Linea1 MKT S.L. za 1,87 mln euro. Jednym z elementów strategii rozwoju na lata 2021- 2023 jest także skup akcji, prowadzony w ramach programu motywacyjnego. Dotychczas, czyli do 30 czerwca 2022 r., w ramach skupu akcji spółka nabyła 44,9 tys. akcji z maksymalnej liczby 250 tys. akcji, przeznaczając na ten cel 1,4 mln zł z maksymalnej kwoty 15 mln zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus