880 osób grających jednocześnie w dniu premiery i aż 2,7 mln wyświetleń materiałów związanych z Model Builder w ciągu pierwszego tygodnia na platformie Steam odnotował Moonlit w pierwsze dni od premiery. Liczba osób oczekujących na grę na Wishlistach wynosi ponad 110 tys. Spółka cały czas optymalizuje tytuł w kierunku dostępności dla jak najszerszego grona użytkowników.
– Stale pracujemy nad usprawnianiem Model Buildera. Od premiery wprowadziliśmy 6 hotfixów, w pierwszych dniach publikowaliśmy aktualizacje praktycznie codziennie. Co ważniejsze, rozwiązały one najczęstsze błędy, które raportowali gracze, więc liczymy na stały wzrost średniej oceny społeczności, która już teraz wynosi 77% - komentuje prezes spółki Michał Gardeła
Największa premiera w historii spółki sprzedała się dotychczas w liczbie ponad 26 tys. egzemplarzy na całym świecie. Ponadto, Model Builder stale znajduje się na stronie głównej Steam w kategorii Popularne Nowości. Zainteresowanie tytułem znalazło także odzwierciedlenie na serwisie streamingowym Twitch.tv, gdzie produkcja znajdowała się niejednokrotnie w grupie 30 najchętniej oglądanych gier na platformie.
– Pozytywny odbiór podczas premiery i stałe zainteresowanie, jakie budzi Model Builder na całym świecie jest bardzo dobrym znakiem na najbliższe miesiące. Od początku uważaliśmy tę grę jako longseller. Zdajemy sobie sprawę, że sprzedaż może wzrosnąć w przypadku nadchodzących dodatków, dlatego też skupiamy się na ich poprawnym opracowaniu i szybkim wdrożeniu. Dodatkowo kontynuujemy wraz z naszym wydawcą działania mające na celu pobudzić społeczność zebraną dookoła gry tak, aby jak najwięcej osób dzieliło się pozytywnymi opiniami na jej temat, oraz swoimi ukończonymi projektami stworzonymi w naszej grze. - komentuje premierę Michał Obłoj, Marketing Manager w Moonlit.
Zgodnie z pierwotnymi założeniami spółki i feedbackiem z targów G-Fusion Live Show, Tokyo Games Show i BiliBili Game Festival gra wzbudziła duże zainteresowanie na terenie Azji. Przełożyło się ono na wyniki sprzedażowe - już teraz z tamtego regionu pochodzi ponad 40% ogólnej sprzedaży gry, z czego Chiny odpowiadają za ponad 1/6 wszystkich kopii Model Builder. Jednocześnie spółka pracuje nad optymalizacją tytułu w kierunku wspierania znacznie słabszych specyfikacji sprzętowych oraz nad dodatkami. Działania te w zamierzeniu mają poruszyć rosnącą liczbę użytkowników znajdujących się na Wishliście i posiadaczy gry.
- Prężnie działamy w kierunku zoptymalizowania wymagań sprzętowych Model Buildera tak, aby działał on również na znacznie starszych maszynach. Dzięki temu poszerzymy dotychczasowe grono odbiorców. Wierzymy, że to usprawnienie przełoży się na większe zainteresowanie ze strony graczy, i że jeszcze więcej z nich zdecyduje się na zakup - szczególnie w kluczowym dla nas rynku azjatyckim. - kończy prezes spółki, Michał Gardeła