Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W grudniu projekty Skinwallet zwiększyły dynamikę

Udostępnij

Liczba dóbr cyfrowych sprzedanych w 2021 roku na należących do SWT (SWALLET) platformach cyfrowych wyniosła prawie 400 tys., co oznacza wzrost o 52 proc. względem poprzedniego roku. Na koniec ubiegłego roku platformy Skinwallet Market oraz Skinwallet Instant posiadały 220 tys. zarejestrowanych użytkowników. W grudniu spółka dynamicznie rozwijała pionierski projekt NFT – Cyber Warriors Army – a jednocześnie nawiązała nowe współprace B2B, wzmacniające ekspozycję produktów z należących do niej platform obrotu cyfrowego.

- Za nami wymagający rok, jednak dzięki ciężkiej pracy całego zespołu, zaufaniu i wsparciu kluczowego akcjonariusza oraz konsekwencji w realizacji przyjętej strategii, miniony rok możemy zaliczyć do udanych. Rozwój platform Skinwallet Market i Skinwallet Instant, rosnąca społeczność wokół naszych projektów, nowe partnerstwa z podmiotami z segmentów gamingowego i esportowego oraz uruchomienie pionierskiego, unikalnego projektu NFT Cyber Warriors Army to powód do satysfakcji, ale przede wszystkim motywacja do dalszego rozwijania spółki i zwiększania wartości naszych produktów - komentuje Kornel Szwaja, prezes Zarządu Skinwallet.

Rosnący rynek skinów, nowe współprace 

Należące do Skinwallet platformy do handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo funkcjonują w dwóch modelach. Pierwszy - Skinwallet Instant - umożliwia użytkownikom pozyskanie natychmiastowej wyceny i sprzedaż dóbr cyfrowych za natychmiastową gotówkę. Drugi - Skinwallet Market - pozwala na handel wirtualnymi przedmiotami z gier bezpośrednio pomiędzy użytkownikami, obsługując zarówno transakcje kupna, jak i sprzedaży. Łączna liczba sprzedanych w 2021 roku na obu platformach skinów to 397 tysięcy. 

- Rozwój Skinwallet Market, który otworzył przed nami wielokrotnie większy rynek, przełożył się na liczbę i wartość transakcji oraz dynamikę obrotu dobrami cyfrowymi. Bardzo nas cieszy rozwój społeczności – to już blisko 220 tys. zarejestrowanych na obu naszych platformach użytkowników – komentuje Kornel Szwaja, prezes Zarządu Skinwallet. - Spodziewamy się dalszych wzrostów, czemu będzie sprzyjać zarówno rosnący wciąż rynek dóbr cyfrowych w grach video, jak i nawiązane przez nas kolejne partnerstwa: z arrmy.pl, z Gamerhash oraz G2A.com – dodaje prezes Skinwallet.

Dzięki nowym współpracom B2B spółka zwiększa ekspozycję swoich produktów i dociera do nowych użytkowników, co ma wpłynąć na zwiększenie liczby zawieranych transakcji. W grudniu 2021 roku Skinwallet nawiązał dwie współprace polegające na dostarczaniu technologii (API) umożliwiające listowanie skinów dostępnych w Skinwallet Market w serwisach partnerów. Pierwszy z nich to Arrmy (arrmy.pl) - organizacja esportowa oraz platforma do prowadzenia rozgrywek esporotowych, która prowadzi również własne ligi esportowe. Gracze zdobywający punkty za granie na serwerach Arrmy mogą je wymieniać na skiny dostarczane przez Skinwallet. W ramach drugiej współpracy Skinwallet dostarczył do sklepu Gamerhash nową kategorię produktów - skiny do CS:GO. Z kolei w zeszłym tygodniu Skinwallet rozpoczął współpracę z G2A.com – jego karty podarunkowe będą dostępne na liczącym 19 mln klientów globalnym markecie platformy G2A. 

Unikalne NFT, intensywny grudzień

W listopadzie zeszłego roku Skinwallet przedstawił swój pierwszy projekt NFT - Cyber Warriors Army. To zbiór 8 tys. unikalnych tokenów NFT. Spółka we współpracy z uznanym artystą stworzyła alternatywny świat CyberVersum, który łączy w sobie elementy e-sportowe i science-fiction. W jego budowie i rozwoju uczestniczyć będą członkowie społeczności skupionej wokół projektu. Whitelist jest prowadzony na serwerze Discord projektu CWA.

- Rynek NFT, na którym wg. danych DappRadar transakcje osiągnęły w 2021 r. wartość blisko 25 mld USD, to zgodnie z naszą strategią obszar w którym chcemy się rozwijać, dostarczając unikalne rozwiązania dla graczy. Po ogłoszeniu starannie przygotowanego, pionierskiego projektu CWA skoncentrowaliśmy się pod koniec roku na sfinalizowaniu wszystkich prac z nim związanych oraz rozmowach na temat nowych partnerstw w obszarze NFT, których efekty ogłosimy już niebawem – podkreśla prezes Skinwallet. – Wierzę, że z końcem tego miesiąca fani NFT i esportu będą mieli powody do zadowolenia – dodaje Szwaja. 

Tokeny Cyber Warriors Army będzie można kupić na dedykowanej stronie projektu znajdującej się pod adresem https://www.cyberwarriorsarmy.com. Poza środkami pozyskanymi z pierwotnej sprzedaży tokenów Skinwallet będzie zarabiać również na transakcjach na rynku wtórnym. Spółka będzie pobierać opłaty royalties w wysokości ok. 5 proc. wartości każdej sprzedaży tokenów na rynku wtórnym.

Zgodnie z danymi DappRadar opublikowanymi tydzień temu wielkość sprzedaży NFT w 2021 roku wyniosła 24,9 mld USD, w porównaniu do „zaledwie” 94,9 mln USD rok wcześniej. DappRadar zbiera dane w dziesięciu różnych blockchains, które służą do rejestrowania kto jest właścicielem NFT. Z kolei CryptoSlam, który także śledzi kilka blockchains, podał, że wielkość sprzedaży w 2021 r. wyniosła 18,3 mld USD, a NonFungible.com, który śledzi tylko blockchain ethereum, poinformował, że sprzedaż w 2021 roku osiągnęła poziom 15,7 mld USD. Jednocześnie transakcje, które mają miejsce „poza łańcuchem”, takie jak na przykład duże sprzedaże dzieł sztuki NFT w domach aukcyjnych, często nie są uwzględniane w publikowanych przez ww. serwisy danych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus