Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Braster uruchomił sprzedaż urządzenia do badania piersi

Udostępnij

BRA (BRASTER) rozpoczął sprzedaż swojego urządzenia do wsparcia diagnostyki raka piersi. Pierwszym dostępnym kanałem dystrybucji będzie firmowa strona internetowa, podała spółka. Rozpoczęcie sprzedaży było powiązane z nawiązaniem współpracy z instytucją ubezpieczeniową Nationale Nederlanden, która planuje zakupić i zaoferować system Braster swoim klientom i pracownikom. Jednocześnie spółka podpisała umowę sprzedaży z jedną z największych sieci aptek w Polsce - Dr Zdrowie.

"Oficjalnie uruchomiliśmy dziś własny sklep internetowy, w którym można zakupić urządzenie Braster wraz z abonamentem w trzech wariantach cenowych. W kolejnych tygodniach planujemy uruchomienie sprzedaży w sieciach aptecznych. Pierwszą z nich będzie Dr Zdrowie - jedna z największych, ogólnopolskich sieci aptek farmaceutycznych.W przypadku polskiego rynku, własny sklep online, jak i sieci apteczne będą stanowić dla nas kluczowe kanały dystrybucji" - powiedział prezes Marcin Halicki, cytowany w komunikacie.

Ustalona przez spółkę strategia sprzedaży przewiduje, że na całkowitą cenę składa się koszt urządzenia oraz 24-miesięczny abonament w trzech wariantach cenowych. Pierwsza opcja zakłada brak opłaty początkowej (bądź symboliczną) i abonament w wysokości 45 zł/mies. przez 24 miesiące. Druga opcja zakłada wniesienie opłaty początkowej za urządzenie Braster w wysokości 195 zł i abonament na poziomie 29 zł/mies. przez 24 miesiące. Trzecia opcja obejmuje wprowadzenie jednorazowej opłaty za urządzenie w kwocie 891 zł i dostęp do usługi przez 24 mies. W każdym przypadku system będzie można kupić poprzez sklep internetowy, a w późniejszym okresie również w sieciach aptecznych. Pierwszą siecią apteczną, z którą Braster nawiązał współprace jest sieć aptek Dr Zdrowie. Urządzenia mają trafić do 31 placówek na terenie całej Polski, wyjaśniono.

Spółka nawiązała też również współpracę z Nationale Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeniowe na Życie w zakresie sprzedaży 110 sztuk urządzenia wraz z abonamentem ważnym 24 miesiące. NN zobowiązało się do zakupu systemu w terminie 14 dni od wprowadzenia produktu do obrotu na rynku polskim. W tym celu Braster ma przedstawić dedykowaną ofertę sprzedaży dla pracowników Grupy Nationale Nederlanden, podano również.

"Nationale Nederlanden stanowi dla nas bardzo ważnego partnera. Zawarta umowa ma charakter rozwojowy i przewiduje możliwość zakupu większej ilości urządzeń. Liczymy jednocześnie na pozyskanie kolejnych silnych i wiarygodnych partnerów handlowych" - dodał Halicki.

Obecne działania firmy koncentrują się na intensywnej kampanii promocyjnej urządzenia. Strategia komunikacji zakłada obecność produktu zarówno w internecie (przede wszystkim media społecznościowe, współpraca z blogerami, VOD, reklama display), jak i klasycznych kanałach (prasa kobieca, lokowanie produktu). Ambasadorką marki została znana aktorka Magdalena Różczka, czytamy dalej.

Opracowane przez polskich naukowców technologie wykorzystywane w urządzeniu Braster są objęte ochroną patentową w Polsce w wielu krajach na całym świecie. W przypadku skutecznej komercjalizacji urządzenia Braster na rynku polskim i międzynarodowym, biznes spółki zacznie generować znaczące przychody, które będą miały w przyszłości kluczowy wpływ na wyniki finansowe, podsumowano.

Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Braster Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od czerwca 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus