BRA (BRASTER) rozpoczął sprzedaż swojego urządzenia do wsparcia diagnostyki raka piersi. Pierwszym dostępnym kanałem dystrybucji będzie firmowa strona internetowa, podała spółka. Rozpoczęcie sprzedaży było powiązane z nawiązaniem współpracy z instytucją ubezpieczeniową Nationale Nederlanden, która planuje zakupić i zaoferować system Braster swoim klientom i pracownikom. Jednocześnie spółka podpisała umowę sprzedaży z jedną z największych sieci aptek w Polsce - Dr Zdrowie.
"Oficjalnie uruchomiliśmy dziś własny sklep internetowy, w którym można zakupić urządzenie Braster wraz z abonamentem w trzech wariantach cenowych. W kolejnych tygodniach planujemy uruchomienie sprzedaży w sieciach aptecznych. Pierwszą z nich będzie Dr Zdrowie - jedna z największych, ogólnopolskich sieci aptek farmaceutycznych.W przypadku polskiego rynku, własny sklep online, jak i sieci apteczne będą stanowić dla nas kluczowe kanały dystrybucji" - powiedział prezes Marcin Halicki, cytowany w komunikacie.
Ustalona przez spółkę strategia sprzedaży przewiduje, że na całkowitą cenę składa się koszt urządzenia oraz 24-miesięczny abonament w trzech wariantach cenowych. Pierwsza opcja zakłada brak opłaty początkowej (bądź symboliczną) i abonament w wysokości 45 zł/mies. przez 24 miesiące. Druga opcja zakłada wniesienie opłaty początkowej za urządzenie Braster w wysokości 195 zł i abonament na poziomie 29 zł/mies. przez 24 miesiące. Trzecia opcja obejmuje wprowadzenie jednorazowej opłaty za urządzenie w kwocie 891 zł i dostęp do usługi przez 24 mies. W każdym przypadku system będzie można kupić poprzez sklep internetowy, a w późniejszym okresie również w sieciach aptecznych. Pierwszą siecią apteczną, z którą Braster nawiązał współprace jest sieć aptek Dr Zdrowie. Urządzenia mają trafić do 31 placówek na terenie całej Polski, wyjaśniono.
Spółka nawiązała też również współpracę z Nationale Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeniowe na Życie w zakresie sprzedaży 110 sztuk urządzenia wraz z abonamentem ważnym 24 miesiące. NN zobowiązało się do zakupu systemu w terminie 14 dni od wprowadzenia produktu do obrotu na rynku polskim. W tym celu Braster ma przedstawić dedykowaną ofertę sprzedaży dla pracowników Grupy Nationale Nederlanden, podano również.
"Nationale Nederlanden stanowi dla nas bardzo ważnego partnera. Zawarta umowa ma charakter rozwojowy i przewiduje możliwość zakupu większej ilości urządzeń. Liczymy jednocześnie na pozyskanie kolejnych silnych i wiarygodnych partnerów handlowych" - dodał Halicki.
Obecne działania firmy koncentrują się na intensywnej kampanii promocyjnej urządzenia. Strategia komunikacji zakłada obecność produktu zarówno w internecie (przede wszystkim media społecznościowe, współpraca z blogerami, VOD, reklama display), jak i klasycznych kanałach (prasa kobieca, lokowanie produktu). Ambasadorką marki została znana aktorka Magdalena Różczka, czytamy dalej.
Opracowane przez polskich naukowców technologie wykorzystywane w urządzeniu Braster są objęte ochroną patentową w Polsce w wielu krajach na całym świecie. W przypadku skutecznej komercjalizacji urządzenia Braster na rynku polskim i międzynarodowym, biznes spółki zacznie generować znaczące przychody, które będą miały w przyszłości kluczowy wpływ na wyniki finansowe, podsumowano.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Braster Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od czerwca 2015 r.