Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zeneris Projekty debiutuje na NewConnect

Udostępnij

Zeneris Projekty S.A., dostawca kompleksowych usług z zakresu instalacji fotowoltaicznych i hydroenergetycznych, 24 listopada zadebiutuje na giełdzie NewConnect. Zeneris jest 377 spółką notowaną na NewConnect i 28 debiutem na tym rynku w 2021 roku. Spółka w kwietniu przeprowadziła ofertę publiczną akcji, z której pozyskała 3 mln zł, dedykowanych dalszemu rozwojowi, tj. m.in. rozbudowie kanałów sprzedaży, akwizycjom i rozszerzeniu oferty m.in. o produkty związane z magazynowaniem energii.

Zeneris Projekty to spółka z kilkunastuletnim doświadczeniem w przygotowywaniu, projektowaniu
i realizacji inwestycji fotowoltaicznych i hydroenergetycznych w branży OZE. Klientami strategicznymi firmy są przedsiębiorstwa. Oferuje ona kompleksową usługę realizacji inwestycji, w skład której wchodzą: bezpłatny audyt energetyczny, opracowanie koncepcji i projektu, pomoc w uzyskaniu pozwoleń administracyjnych, realizacja i wsparcie w pozyskaniu finansowania. Zeneris Projekty historycznie współpracowała z takimi podmiotami jak Ikea, Volkswagen, Tauron Ciepło, Energa Wytwarzanie, czy miasta Poznań, Wrocław, Gdańsk. Dotychczas firma zrealizowała niemal 300 projektów hydro i fotowoltaicznych.

17 listopada Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę w sprawie wyznaczenia pierwszego dnia notowań w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii A (1 530 000 akcji) i serii B (229 010 akcji), datowanym na 24 listopada. Wcześniej , tj. 9 listopada GPW podjęła decyzję w sprawie wprowadzenia do obrotu ww. serii akcji.

- Debiut Zeneris Projekty na NewConnect to strategiczny krok w rozwoju spółki, a jednocześnie powód do satysfakcji i motywacja wobec obecnych i nowych akcjonariuszy do dalszej ciężkiej pracy. Obecność naszej firmy na giełdzie wzmocni postrzeganie nas jako wiarygodnego partnera biznesowego i wesprze realizację założeń strategicznych. W najbliższych kwartałach chcemy kontynuować przyjętą strategię rozwoju oraz liczymy na korzystne perspektywy rynkowe w 2022 roku - mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zarządu Zeneris Projekty S.A.

Spółka w ostatnich kwartałach rozbudowała kanały i modele sprzedaży. Związane jest to m.in. z organiczną rozbudową wewnętrznych zasobów, sprzedaży bezpośredniej, wykorzystaniem narzędzi marketingu sieciowego, omnichannels (e-commerce, sieci społeczne, platformy marketplace, etc.), czy w zakresie uczestnictwa w targach i eventach. Jednocześnie prowadzi rozmowy z potencjalnymi podmiotami do przejęcia. Przewidywany zakres współpracy z podmiotami obejmuje wspólne realizacje zamówień, wg kryterium regionalnego, logistycznego i czasu dotarcia do klienta (umowy SLA z klientami), współpracę przy realizacji pojedynczych zleceń, synergie kompetencji projektowych, wykorzystanie relacji biznesowych, itd.

- Istotną przewagą konkurencyjną naszej spółki na rynku OZE jest niska wrażliwość na potencjalnie negatywne zmiany legislacyjne, które mogą niekorzystnie wpłynąć na rynek prosumenta w 2022 roku.
W Zeneris skupiamy się na klientach z sektora MSP oraz instytucjonalnych (samorządy, administracja publiczna), którzy w kontekście rosnących cen energii pochodzącej z konwencjonalnych źródeł poszukują alternatywnych rozwiązań  
- uzupełnia Mariusz Kostrzewa.

Spółka w III kwartale br. wypracowała 3 mln zł przychodów ze sprzedaży (wobec 1,1 mln zł w analogicznym okresie sprzed roku), Zysk EBIT i netto w okresie lipiec – wrzesień br. to 0,2 mln zł (vs 0,1 mln zl r/r).

Zeneris Projekty w ciągu 12 mies. istotnie poprawiła wysokość kapitału obrotowego netto: na 30.09.21 wyniósł 3,4 mln zł wobec 0,1 mln zł rok wcześniej. W bieżącym roku firma podpisała 47 umów o łącznej wartości 9,4 mln zł (dotyczące działalności projektowej i PV). Równocześnie Spółka prowadzi rozmowy dot. kolejnych kontraktów. Aktualny backlog na pozostałą część IV kwartału br. oraz 2022 roku to ok. 10 mln zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus