Zarząd TGG (TRIGGO) zawarł umowę na realizację testów pilotażowych w Singapurze. Odbiorcą pojazdu są tamtejsze służby ratownicze i porządkowe. Polski elektryczny pojazd Triggo jest bezpieczną i skuteczną odpowiedzią na problem zatorów drogowych i braku przestrzeni parkingowej. Jako pierwszy na świecie skutecznie łączy zalety samochodu i jednośladu. Pilotaż w Singapurze ma charakter komercyjny, potrwa nie krócej niż do końca marca 2022 r., a pierwszy egzemplarz pojazdu jest już na miejscu.
Stroną umowy jest Hope Technik - firma inżynierska współpracująca z HTX (Home Team Science), agendą naukowo-technologiczną władz Singapuru. HTX jest odpowiedzialna za wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych na potrzeby służb publicznych. Hope Technik zajmuje się opracowywaniem i adaptacją produktów przemysłu motoryzacyjnego, lotniczego i robotycznego, głównie na rzecz odbiorców publicznych z obszaru Azji Południowo-Wschodniej.
- Testy pojazdu w Singapurze, to krok milowy naszych zamierzeń strategicznych z uwagi na chłonność
i atrakcyjność rynku azjatyckiego. Cieszy nas fakt zaproponowania współpracy ze strony HTX, agendy technologicznej rządu singapurskiego. Prototyp Triggo już teraz jest poddawany testom. Niemniej jednak, najważniejszym skutkiem zawarcia tej umowy jest możliwość podjęcia w przyszłości długofalowej współpracy, w tym przewidującej bezpośrednią sprzedaż pojazdu lub odpłatnego udzielenia przez spółkę licencji. Otwiera ona dla nas nowy obszar komercjalizacji Triggo i stanowi kolejny konsekwentny krok, zmierzający do pomyślnej realizacji celów strategicznych spółki - mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu Triggo S.A.
Singapurski partner zaproponował zastosowanie pojazdu w obrębie tzw. „Blue Light Services”. Pierwszą misją pojazdu będzie „Fire Fighting First Responder” czyli pojazd dla ratownika, który jako pierwszy udaje się na miejsce zdarzenia i udziela pomocy najbardziej potrzebującym. Zgodnie z założeniami Triggo zastąpi wykorzystywane w tej roli jednoślady, stanowiące poważne zagrożenie dla życia i zdrowia samych ratowników. Kolejnym zastosowaniem przewidzianym dla Triggo jest „Community Policing Vehicle”, czyli radiowóz służb porządkowych. Dzięki swojej wysokiej sprawności w intensywnym ruchu drogowym i gęstej zabudowie, funkcjonariusze korzystający z Triggo mogą nadzorować znacznie większe obszary oraz szybciej znaleźć się na miejscu interwencji. Triggo zawdzięcza swoje możliwości unikatowej w skali światowej konstrukcji podwozia o zmiennej geometrii. Rozwiązanie to jest przedmiotem ponad międzynarodowych 40 patentów, których właścicielem jest spółka.
Zainteresowanie ze strony HTX skłoniło Triggo S.A. do zainteresowania się rynkiem służb publicznych i zaowocowało m.in. otwarciem dedykowanego przedstawicielstwa firmy na terenie Parku Technologicznego Horiba-Mira w Wielkiej Brytanii. Kluczowym elementem strategii spółki pozostaje jednak nadal rynek usług współdzielenia środków transportu. Spółka rozwija innowacyjną usługę „Samochód w pięć minut”, która umożliwi zamówienie poprzez aplikację pojazdu pod wskazany adres, gdzie w ciągu kilku minut zostanie on doprowadzony przez zdalnego operatora. Ta funkcjonalność jest przedmiotem pilotażu odbywającego się od kilku tygodni w Wielkiej Brytanii.
- W III kwartale br. rozpoczęliśmy pierwszy pilotaż pojazdu w Wielkiej Brytanii. W jego trakcie jeden
z egzemplarzy serii prototypowej porusza się po terenie inteligentnego miasta Milton-Keynes k. Londynu przy użyciu systemu zdalnego sterowania. System został dostarczony przez naszego partnera, firmę Imperium Drive. Pojazd sterowany jest m.in. z Warszawy i z Berlina. Testy przebiegają pomyślnie i stanowią potwierdzenie słuszności przyjętych przez nas rozwiązań.” – uzupełnia Rafał Budweil.
Wielka Brytania już 2012 r. przyjęła „Kodeks Dobrych Praktyk” w zakresie zdalnego sterowania pojazdów drogowych, a dopuszczenie takich pojazdów do ruchu w znacznej mierze leży w gestii władz lokalnych – tak jak to ma miejsce w Milton-Keynes. Testy pilotażowe potrwają do końca 2021 r. .