EXC (EXCELLENC) – polski producent soków, syropów, napojów oraz produktów biobójczych, notowany na NewConnect – w pierwszym półroczu 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 27 mln zł, czyli o 23,5% wyższe w porównaniu do H1 2020. Zysk netto wyniósł 842 tys. zł i wzrósł o 1,14 mln zł. W wynikach pierwszego półrocza są konsolidowane dane spółki Health Medica, specjalizującej się w produkcji i sprzedaży suplementów diety – w której Excellence nabył 51% udziałów. W styczniu 2021 roku zarząd Excellence podjął decyzję o rozpoczęciu działań zmierzających do przeniesienia notowań akcji spółki z NewConnect na rynek regulowany GPW.
„Realizujemy zapowiedziane działania, dzięki którym umacniamy pozycję Grupy Excellence w kilku sektorach: soki i syropy generują w tym roku duże wzrosty, a w segmencie suplementów diety mamy kilkusetprocentową dynamikę. Rozwijamy nowe inwestycje w obszarze produktów z dodatkiem konopi – spodziewamy się pierwszych efektów tych działań w wynikach finansowych w przyszłym roku. Wzmocniliśmy też sprzedaż zagraniczną i mocno pracujemy nad kanałami e-commerce. Ten segment również będzie kontrybuował do wyników w przyszłym roku. Naszą przewagą konkurencyjną jest wysoka jakość produktów, własne receptury i mocne marki. Współpracujemy z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Przygotowujemy kolejne innowacyjne serie i większe kampanie marketingowe, dlatego zakładamy istotny wzrost sprzedaży w tym roku” – powiedział Dariusz Polinceusz, prezes Excellence.
Kluczowe wydarzenia w Grupie Excellence w H1 2021:
- Umowa Health Medica na dostawę produktów na rzecz OTCF S.A. o łącznej wartości 2,35 mln zł. Współpraca ma charakter długoterminowy. W ramach umowy Health Medica dostarczy nowatorskie, prozdrowotne wyroby witaminowe o unikatowych recepturach, niedostępne jak dotąd na polskim rynku.
- Objęcie 10% akcji spółki Polskie Konopie. Będzie ona produkowała artykuły spożywcze z dodatkiem konopi, suplementy diety, a także rozpocznie sprzedaż wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz kosmetyków na bazie konopi.
- Inwestycja w nową spółkę Excellence Cannabis SA wraz z partnerami strategicznymi: Intenson Europe i Januarym Ciszewskim. Excellence wraz z przewodniczącym rady nadzorczej Marcinem Ciecierskim objął ponad 46% akcji nowej spółki. Spółka będzie specjalizować się w produkcji wyrobów z olejem cannabis oraz na kryształach CBD – produktów spożywczych, kosmetycznych i suplementów diety.
- Zawarcie 3-letniej umowy ze wszystkimi business unitami Jeronimo Martins w Europie. Umowa rozszerza obecną współpracę dotyczącą produkcji i dostaw wyrobów marki własnej sieci w Polsce o Portugalię oraz Maderę. Wartość nowego zamówienia wynosi rocznie 144.300 Euro. Rozszerzenie umowy daje możliwość dostarczania produktów do: 480 sklepów Pingo Doce, 40 hal cash and carry Recheio oraz operatorów zaopatrzenia Horeca. Excellence od wielu lat współpracuje z siecią Biedronka dostarczając produkty w stałym asortymencie – zarówno marki własnej sieci, jak i pod marką producenta „Excellence”.
- Zakup 51% udziałów w Health Medica – specjalizującej się w produkcji i sprzedaży suplementów diety oraz kosmetyków. To inwestycja zgodna z kierunkiem rozwoju Grupy Excellence i odpowiadająca na rosnący popyt rynkowy w tym segmencie. Health Medica pracuje nad nowoczesną platformą internetowej sprzedaży suplementów diety, która powinna zostać uruchomiona do końca 2021 roku.
- Pozyskanie dofinansowania z funduszy UE w wysokości blisko 200 tys. zł na realizację projektu wdrożenia zmian w zarządzaniu procesem produkcji.
Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Białoruś i Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence. Na podstawie danych AC Nielsen Excellence szacuje swój udział w polskim rynku syropów na ok. 24 proc.