Grupa HUB (HUBTECH), rozwijająca ekologiczne i biotechnologiczne rozwiązania, według wstępnych opublikowanych danych ze spółek zależnych odnotowała historycznie rekordowe I półrocze. Podmioty z bydgoskiej Grupy wypracowały łącznie 15,24 mln zł zysku netto. W 2020 r. porównawczo skonsolidowany wynik netto wyniósł 1,43 mln zł. Aktywne działania w obszarze sprzedaży i marketingu ekologicznej części biznesu oraz sprzyjające trendy środowiskowe pozytywnie wpłynęły na wypracowane wyniki Grupy.
– Osiągnięte wyniki z pierwszego półrocza potwierdzają zasadność oraz skuteczność realizowanej strategii. Grupa jest w trakcie płynnej transformacji, obecnie za ponad 50% proc. zysku netto spółki odpowiada segment ekologicznych kosmetyków, a poprzedni rdzeń „Boruty”, czyli pigmenty i barwniki wygenerowały w I półroczu ok. 10% proc. wyniku netto. Pozostała część przypada InventionBio, spółki wchodzącej w skład Grupy, działającej w segmencie biotechnologii przemysłowej. Wiążemy z nią duże nadzieje, w spółce realizowanych jest wiele interesujących projektów, z czego już część z nich została dostrzeżona zagranicą przez międzynarodowe koncerny – komentuje Marcin Pawlikowski, wiceprezes Grupy Hub.Tech.
Szacunkowe wyniki Grupy z I połowy 2021 r. potwierdzają odnotowany w ubiegłym roku trend, gdzie ekologiczne kosmetyki i środki czystości Onlybio.life odnotowują większą sprzedaż od barwników i pigmentów Boruta-Zachem Kolor. Przychody wymienionych podmiotów w I kwartale 2021 r. wyniosły odpowiednio 39,7 mln zł i 11,3 mln zł, przy zysku netto na poziomie 6,1 mln zł i 1,5 mln zł. InventionBio z kolei wypracowało w pierwszym półroczu br. 31,3 mln przychodów i 7,6 mln zysku netto. Przedstawione dane finansowe nie uwzględniają wyłączeń konsolidacyjnych, które zostaną dokonane w skonsolidowanym raporcie za II kwartał 2021 r. Ostateczne wyniki finansowe grupy kapitałowej zostaną opublikowane 16 sierpnia 2021 r.
– We wrześniu ubiegłego roku, przy publikacji planów rozwoju spółki do 2023 r. jako jeden z celi do realizacji wymieniliśmy zostanie największym krajowym producentem naturalnych kosmetyków i środków czystości w Polsce. Jestem bardzo zadowolony, że możemy pochwalić się osiągnięciem celu w o wiele krótszym terminie. Według analizy GfK Polonia, do Onlybio.life należy blisko 10% rynku bio-eko-wege kosmetyków, którego wartość wynosi obecnie ok. 400 mln zł. To dla nas duże osiągnięcie, jednak nie możemy osiąść na laurach. Na tym rynku panuje duża konkurencja, musimy cały czas się rozwijać i dostarczać konsumentom coraz to lepsze produkty. Stale rozwijamy własny kanał sprzedaży e-commerce oraz regularnie wychodzimy ze sprzedażą na eksport, negocjując nowe kontrakty – mówi Marcin Pawlikowski.
Grupa Hub.Tech wraz z InventionBio zamierza zadebiutować równolegle na rynku głównym GPW w 2021 r.