Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody BoomBitu spadły w czerwcu o 23% m/m

Udostępnij
  • Trzeci najlepszy miesiąc w historii Grupy
  • Przychody z gier: 21,4 mln PLN (-23%)
  • Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7,9 mln PLN (-9%)
  • 19 mln pobrań
  • Największy na świecie konkurs Hyper-Casual uruchomiony przez BoomHits

[mln PLN]

Maj

Czerwiec

Zmiana %

Przychody z gier

28,0

21,4

-23%

Prowizje platform

1,7

1,6

-5%

User Acquisition

17,5

11,9

-32%

Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform

8,8

7,9

-9%

W czerwcu 2021 r. Grupa BBT (BOOMBIT) miała 21,4 mln zł (-23% m/m) przychodów. Koszty marketingu wyniosły 11,9 mln PLN (- 32% m/m), a koszty prowizji platform 1,6 mln PLN (- 5% m/m). Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 7,9 mln PLN (-9%). Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit to 19 mln.

Pomimo że czerwcowe wyniki były niższe od rekordowego poziomu z maja, czerwiec był trzecim najlepszym miesiącem w historii Grupy BoomBit. Był to również już czwarty miesiąc z rzędu z przychodami przekraczającymi 20 mln zł. I udało się to osiągnąć bez premierowych gier w czerwcu. Inne linie biznesowe - BoomHits i Joint Ventures ponownie przyczyniły się do osiągniętych rezultatów. Jesteśmy zadowoleni, że gry wydane w poprzednich miesiącach nadal przynoszą dobre wyniki” -  mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit.

Przychody z gier Hyper-Casual były podobnie jak w poprzednich miesiącach istotną częścią wyników, a spadek w porównaniu do wyników osiągniętych w maju wynikał z braku nowych premier. Najnowsze gry Mid-Core Hunt Royale i Idle Inventor – Factory Tycoon łącznie odnotowały w czerwcu kolejne 0,5 mln pobrań i znacząco przyczyniły się do osiągnięcia jednego z najwyższych poziomów przychodów w historii Grupy. Dwa inne filary zdywersyfikowanych przychodów Grupy BoomBit: działalność wydawnicza (BoomHits) oraz Joint Ventures ponownie miały swój udział w wynikach Grupy. Make It Fly od TapNice przekroczyło ok. 10,5 mln pobrań, a SuperHero Race od ADC Games, wydany w maju, ma już ok. 6 mln pobrań.

BoomHits ogłosił w czerwcu największy na świecie konkurs Hyper-Casual. Każdy deweloper lub studio z całego świata może zgłosić grę i dołączyć do konkursu, który potrwa sześć tygodni i zakończy się 3 sierpnia. Wybór najbardziej obiecujących gier będzie oparty na wskaźnikach retencji i CPI. Trzy najlepsze gry, które zostaną wydane przez BoomHits, otrzymają nagrody w wysokości 0,25 mln USD. BoomHits wraz z uznanymi w branży sponsorami, ustanowił fundusz nagród w łącznej wysokości 2 mln USD.

“Jesteśmy bardzo podekscytowani konkursem Hyper-Casual Game Competition, który uruchomił BoomHits. Chcemy wspierać twórców i studia gier Hyper-Casual, dlatego każdy ma możliwość przesłania gry, nawet jeśli już wcześniej stworzył inne gry Hyper-Casual. Nie ma również ograniczeń co do rodzaju gry, którą można zgłaszać, jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły, ponieważ chcemy dzielić się naszą wiedzą i pomagać w tworzeniu nowych typów i stylów gier Hyper-Casual. Jestem przekonany, że będzie to naprawdę świetne wydarzenie, które już na tym etapie wzbudziło duże zainteresowanie w branży. Liderzy rynku gier Hyper-Casual, tacy jak Luna Labs, MoPub i Snap, dołączyli do nas, dzięki czemu wspólnie stworzyliśmy największy w historii konkurs Hyper-Casual z pulą nagród w wysokości 2 milionów dolarów” - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes BoomBit.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus