Globalny dostawca usług monitorowania mediów internetowych – B24 (BRAND24) – znacznie poprawił w pierwszym kwartale tego roku wyniki finansowe i najważniejsze parametry operacyjne.
W pierwszym kwartale 2021 r. Brand24 zwiększył do 3610 liczbę klientów. Poziom ten pozwala spółce na generowanie przychodów, które z nadwyżką pokrywają koszty i tym samym spółka uzyskuje dodatnie wyniki finansowe.
Rok do roku wynik z działalności operacyjnej poprawił się z -366 tys. zł do 134 tys. PLN zysku, a zysk netto wyniósł 35 tys. PLN w porównaniu do -428 tys. zł z I kwartału 2020 roku. Skonsolidowana EBITDA wyniosła w I kw. 2021 ok. 0,7 mln zł. Warto też zauważyć, że spółka wypracowała niemal 650 tys. zł przepływów operacyjnych w tym czasie.
Na koniec I kw. 2021 poziom MRR (miesięcznych powtarzalnych przychodów) Brand24 wyniósł 1,2 mln zł (+6 proc. w porównaniu z IV kw. 2020) oraz 328 zł ARPU (średni przychód od klienta), co jest kwotą najwyższą od grudnia 2019 r.
W marcu 2021 r. odnotowaliśmy najwyższą sprzedaż zagraniczną w historii spółki (wyłączając promocje Black Friday). Cały pierwszy kwartał wersji zagranicznej był także rekordowy pod względem CHURN-u - najlepszego w prawie 10-letniej historii firmy. Warto podkreślić, że potrafimy osiągać takie wyniki na znacznie niższym niż 2 lata temu koszcie na nowego klienta. Podnosimy także ARPU (średni przychód per klient). Zawdzięczamy to wzrostowi udziału klientów zagranicznych w strukturze sprzedaży (obecnie 62 proc.) oraz wprowadzeniu do sprzedaży produktów premium (Custom Reports), za które klienci są w stanie zapłacić więcej – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
Brand24 wdraża w ostatnich kwartałach rozwiązania oparte na autorskiej technologii pozwalającej na automatyczną syntezę danych na temat marek w Internecie. Dodatkowo, oferuje szyte na miarę raporty oparte na danych przetworzonych przez wyspecjalizowany dział analityczny wspomagany zaawansowanymi narzędziami informatycznymi. Pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.
Brand24 pracuje również nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów. Na ten cel spółka pozyska już wkrótce 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.
Po 10 latach rozwoju narzędzia jakim jest Brand24 mamy już skuteczny mechanizm indeksowania Internetu i zaawansowaną wiedzę dziedzinową. Teraz chcemy iść dalej, tworząc algorytmy służące do automatycznej interpretacji treści dotyczących wizerunku naszych klientów w sieci - mówi Piotr Wierzejewski, Członek Zarządu, CTO, Brand24.
Jednym z ważnych wydarzeń w historii spółki w tym roku było przeniesienie się z rynku NewConnect na parkiet główny warszawskiej GPW.
- Cieszymy się z obecności Brand24 na głównym parkiecie. Czeka nas jednak jeszcze sporo pracy, aby wejść ekstraklasy światowych biznesów SaaS. Szczęśliwie, motywacji nie brakuje zarówno nam, jak i załodze. Mamy pomysł, jak powiększać dynamicznie portfolio klientów Brand24 przy jednoczesnym wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów premium – mówi Michał Sadowski