Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Wiadomości KC.FUT (COFFEE)
399.200+0.600(+0.15%)Coffee C Futures (US) - Kawa
Towary (CFD)
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Nestlé odnotowała w pierwszym kwartale lepszy niż oczekiwano wzrost sprzedaży organicznej. Szwajcarski koncern podniósł ceny takich produktów jak batony Kit-Kat i kawa Nescafe, jednocześnie stwierdzając, że pośredni wpływ amerykańskich ceł jest wciąż niejasny.

Shares of Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) were up over 1% on Tuesday. The stock has dropped 16% over the past three months. The coffee chain is slated to report […]
The post What to look for when Starbucks (SBUX) reports its Q2 2025 earnings results first appeared on AlphaStreet.

Ruszyła nowa kampania reklamowa marki Eduscho, której głównym bohaterem jest żółte Family. Znana Polakom żółta kawa, która po ubiegłorocznym rebrandingu dołączyła do portfolio marki Eduscho, będzie widoczna przy popularnych programach telewizyjnych: prognozie pogody, filmach i serialach, a także telewizji śniadaniowej.

Żabka traktuje kategorię kawy, jako markę własną, ale w rzeczywistości w kubkach kryje się marka kawy premium, 100% Arabica, która znana jest na całym świecie od ponad 160 lat. Żabka sprzedaje kawę przez cały rok, choć jesienią najwięcej.

Bardziej zrównoważony sposób produkcji kawy oraz nowe techniki palenia – to główne trendy, które będą widoczne na rynku w najbliższym czasie. - Wartość kawy jako zasobu naturalnego staje się jeszcze ważniejsza ze względu na zmiany klimatyczne – podkreśla w rozmowie z Portalem Spożywczym Karen Laesch, Dyrektor Marketingu DACH&Polska, Grupa Lavazza. Z przedstawicielką jednego z najbardziej znanych producentów kawy porozmawialiśmy m.in. o kawowych upodobaniach Polaków.

Mimo zawirowań na rynku kawy, Grupa Lavazza zeszły rok zamknęła ze wzrostem przychodów. - Te zawirowania wymagały, bardziej niż kiedykolwiek, stałej zdolności do dostosowywania się i zarządzania kosztami na wszystkich poziomach, zarówno operacyjnych, jak i kapitałowych - mówi Antonio Baravalle, CEO Grupy. W 2025 rok Lavazza weszła z rozwiązaniem, które może okazać się przełomowe dla rynku kawy.

- Uprawa kawy staje się coraz bardziej wymagająca i dlatego musi stać się bardziej zrównoważona, aby zachować kawę jako zasób w przyszłości - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Karen Laesch, Dyrektor Marketingu DACH&Polska, Grupa Lavazza. Zmiany klimatyczne od lat negatywnie wpływają na kawowy rynek. Ostatni rok był dla tej branży wyjątkowo trudny. Czy rosnące ceny zmienią ten rynek i przyzwyczajenia konsumentów?

Miłośnicy kawy nie będą zadowoleni z tej informacji. Najbliższe tygodnie mają przynieść nawet dwucyfrowy wzrost cen tego produktu na sklepowych półkach - podaje Reuters. Niektórzy światowi producenci kawy rozpoczęli już negocjacje z sieciami handlowymi na temat wzrostu cen.

Firma As Vending zainwestuje ponad 9,3 mln zł w budowę nowego zakładu produkcyjnego w Żorach. W ramach inwestycji powstanie m.in. piekarnia i palarnia kawy.

Władze włoskiego miasteczka Pieve di Soligo w regionie Wenecja Euganejska, w prowincji Treviso podjęły decyzję o usunięciu ekspresu do kawy dla pracowników ratusza. Przyczyną takiej decyzji był "częsty hałas" podczas przerw na kawę, które miały być zbyt częste i zbyt długie.

Starbucks Corporation (NASDAQ: SBUX) has launched an extensive restructuring under its new CEO to streamline operations and optimize customer experience. While navigating a difficult operating environment, the coffee giant is […]
The post What Starbucks’ ongoing restructuring means for customers and investors first appeared on AlphaStreet.

Producenci kawy są niemal pewni - w tym roku ceny tego produktu wciąż będą wysokie. Według szacunków GlobalData, produkcja w Brazylii w sezonie 2024/25 spadnie o prawie 3%, co nie pozostanie bez wpływu na ceny. Głównym czynnikiem, negatywnie wpływającym na ten rynek, wciąż pozostają zmiany klimatyczne.

Producenci kawy są niemal pewni - w tym roku ceny tego produktu wciąż będą wysokie. Według szacunków GlobalData, produkcja w Brazylii w sezonie 2024/25 spadnie o prawie 3%, co nie pozostanie bez wpływu na ceny. Głównym czynnikiem, negatywnie wpływającym na ten rynek, wciąż pozostają zmiany klimatyczne.

Do wtorku 25 marca w sieci Dino obowiązuje nowa gazetka. Sieć przecenia takie produkty, jak kawa, słodycze, wędliny czy piwo. Jest także specjalna oferta na wkłady do zniczy.

Właściwe przechowywanie kawy może mieć znaczący wpływ na smak i świeżość. Jak najlepiej przechowywać kawę i czy lodówka jest dobrą opcją?

Od 19 marca w sieci Dino obowiązuje nowa gazetka. Sieć przecenia takie produkty, jak kawa, słodycze, wędliny czy piwo. Jest także specjalna oferta na wkłady do zniczy.

Od 19 marca w sieci Dino obowiązuje nowa gazetka. Sieć przecenia takie produkty, jak kawa, słodycze, wędliny czy piwo. Jest także specjalna oferta na wkłady do zniczy.

Od 19 marca w sieci Dino obowiązuje nowa gazetka. Sieć przecenia takie produkty, jak kawa, słodycze, wędliny czy piwo. Jest także specjalna oferta na wkłady do zniczy.

Właściwe przechowywanie kawy może mieć znaczący wpływ na smak i świeżość. Jak najlepiej przechowywać kawę i czy lodówka jest dobrą opcją?

Od 19 marca w sieci Dino obowiązuje nowa gazetka. Sieć przecenia takie produkty, jak kawa, słodycze, wędliny czy piwo. Jest także specjalna oferta na wkłady do zniczy.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus