Niemiecki koncern motoryzacyjny rozpocznie w tym miesiącu wykup akcji za kwotę 2 mld EUR - informuje Bloomberg.
Niemiecki producent samochodów klasy premium BMW odnotował znaczny spadek przychodów w pierwszym kwartale 2025 r., jednak utrzymał swoje prognozy finansowe na cały rok. Koncern liczy, że część globalnych ceł na import pojazdów będzie miała charakter tymczasowy i ulegnie obniżeniu od lipca.
21 lat temu Polska wstąpiła do UE, a Polacy masowo przesiedli się z Fiatów Seicento do Audi i BMW. Rynek sprzedaży aut nad Wisłą jednocześnie zmalał i… wielokrotnie urósł.
BMW rozważa wprowadzenie dodatkowych zmian w swojej fabryce w Spartanburgu w Karolinie Południowej w celu zwiększenia produkcji aut nawet o 80 tys. egzemplarzy - informuje Reuters.
BMW poinformowało, że cła nakładane przez Unię Europejską, Stany Zjednoczone i Chiny będą kosztować firmę w 2025 roku aż miliard euro. W 2024 roku zyski koncernu spadły o 36%, a firma zapowiedziała, że w bieżącym roku wynik finansowy pozostanie na podobnym poziomie.
Europejska gospodarka już dawno straciła konkurencyjność w sumie na własne życzenie. Ekologiczne szaleństwo tylko pogłębia problemy branży moto. Przykładem jest legendarna marka produkująca motocykle KTM. Na ratunek ma przyjść BMW, ale planowane jest przeniesienie produkcji z Austrii do Indii.
BMW spodziewa się wyraźnego spadku zysku przed opodatkowaniem w czwartym kwartale i marży rocznej w dolnej połowie prognozowanego przedziału, informuje Reuters.
Dyrektor generalny BMW Oliver Zipse przestanie zarządzać firmą wraz z wygaśnięciem kontraktu, który obowiązuje do końca sierpnia 2026 roku - poinformował niemiecki "Manager Magazin" powołując się na swoje źródła w koncernie.
BMW M5 to model ojciec wszystkich supersedanów. To też założyciel klubu „performance car”. Niestety, wszytko wskazuje na to, że jego czasy - przynajmniej w znanej historii odsłonie - dobiegają końca.
Nadwozie kombi. Pierwsze skojarzenia? Rodzina i praktyczność, lecz także odpowiedzialność, opanowanie i stateczność. Z pewnością nie dynamika, adrenalina i moc. Tymczasem motoryzacja potrafi połączyć te dwa, wydawać by się mogło, odległe światy.
W 2024 r. do serwisów w ramach kampanii naprawczych w Polsce musieli zgłosić się właściciele przeszło 287 tys. samochodów – wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięcej problemów ze swoimi autami mieli posiadacze bmw, toyot oraz południowokoreańskich kii i hyundaiów.
BMW potwierdziło doniesienia Business Insider o sprzedaży pomimo sankcji ponad 100 limuzyn niemieckiego koncernu rosyjskim nabywcom, informuje The Telegraph.
RKKVC zainwestował w szwajcarską firmę Embotech, która specjalizuje się w autonomicznych rozwiązaniach dla logistyki. Inwestycja przyciągnęła również fundusz venture capital Grupy BMW.
To już trzecie BMW M5 w nadwoziu kombi. Zarazem jest pierwszym takim pojazdem. Dodatkowo jako trzecie i zarazem pierwsze M5 Touring jest jednocześnie najmocniejszym kombi w historii BMW.
Akcje BMW i Porsche mocno spadły na giełdzie we Frankfurcie po pojawieniu się obaw, że USA mogą podnieść cła na importowane samochody, gdy Donald Trump wróci do Białego Domu. Kurs BMW, które wcześniej tego dnia opublikowało rozczarowujące wyniki kwartalne, spadł o nawet 6,8 proc. Z kolei Porsche, producent legendarnego modelu 911, osiągnęło swoje najniższe notowania od giełdowego debiutu sprzed ponad dwóch lat – informuje agencja Bloomberg.
Zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych w Europie w 2035 r. jest nierealny, jeśli chcemy utrzymać europejski przemysł motoryzacyjny — uważa Oliver Zipse, dyrektor generalny BMW.
Oliver Zipse, prezes BMW uważa, że Europa musi wycofać się z planu zakazania aut spalinowych od 2035 roku aby zmniejszyć zależność od chińskiego łańcucha dostaw akumulatorów i móc wykorzystać swoje technologiczne atuty, informuje Reuters.
BMW X5, którym jadąc na tereny powodziowe, rozbił się szef policji, nie miało autocasco. Policja od lat nie ubezpiecza swoich aut, bo się jej nie opłaca - informuje "Rzeczpospolita".
We wtorek akcje BMW zanotowały znaczący spadek, osiągając poziomy niewidziane od jesieni 2022 roku. Eryk Szmyd, analityk XTB, komentuje tę sytuację, wskazując na szerszy kontekst kryzysu w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym.
Segment europejskich spółek motoryzacyjnych notuje ponad 3 proc. spadek we wtorek, największy w Stoxx Europe 600, po tym jak BMW obniżyło prognozę rocznej marży, informuje Bloomberg.