Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Sektor NewConnect: Telekomunikacja
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
TLG (TELGAM) | 2024/Q3 | 12,78% | +2 619,15% | +66,62% |
DGN (DGNET) | 2024/Q3 | 1,23% | +239,77% | +12 400,00% |
AIT (AITON) | 2024/Q3 | -11,72% | +39,71% | +28,93% |
IUS (IU) | 2024/Q3 | 17,19% | +20,97% | -6,88% |
TLS (TELESTR) | 2024/Q3 | 14,89% | +5,23% | +25,34% |
KOR (KORBANK) | 2024/Q3 | 10,56% | -11,63% | -17,82% |
ECL | 2024/Q3 |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus