Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sektor NewConnect: Telekomunikacja

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
KOR (KORBANK) 2024/Q4 11,94% -1,73% +13,07%
AIT (AITON) 2024/Q4 -8,21% +53,35% +29,95%
TLG (TELGAM) 2024/Q4 11,65% +14,89% -8,84%
TLS (TELESTR) 2024/Q4 15,05% +32,60% +1,07%
DGN (DGNET) 2024/Q4 3,85% +650,00% +213,01%
IUS (IU) 2024/Q4 13,97% -18,16% -18,73%
ECL 2024/Q3
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus