Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sektor NewConnect: Telekomunikacja

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
AIT (AITON) 2024/Q3 -11,72% +39,71% +28,93%
DGN (DGNET) 2024/Q3 1,23% +239,77% +12 400,00%
ECL 2024/Q3
IUS (IU) 2024/Q3 17,19% +20,97% -6,88%
KOR (KORBANK) 2024/Q3 10,56% -11,63% -17,82%
TLG (TELGAM) 2024/Q3 12,78% +2 619,15% +66,62%
TLS (TELESTR) 2024/Q3 14,89% +5,23% +25,34%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus