Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Branża Transport i logistyka
Wskaźniki aktywności: Kapitał obrotowy netto
Zobacz opis wskaźnika
- Kapitał obrotowy netto
Wzrost skali działalności firmy często wymaga angażowania dodatkowego kapitału. W większa skala działalności oznacza zwykle wzrost należności od kontrahentów. Jednocześnie sprzedaż większej liczby jednostek produktu wymaga z reguły zwiększenia zapasów – zarówno w postaci materiałów, produkcji w toku jak i wyrobów gotowych. Po stronie pasywów kompensują to zobowiązania handlowe powstałe wobec kontrahentów, w wyniku odroczenia terminów płatności za dostarczone. Nadwyżka, czyli kapitał obrotowy netto, musi zostać sfinansowana w innych sposób – kapitałem własnym lub innym rodzajem zobowiązań.
Kapitał obrotowy netto = zapasy + należności handlowe - zobowiązania z tytułu dostaw i usług
Profil | Raport | Kapitał obrotowy netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
INPT (INPOST) | 2025/Q1 | 309 700 000 | -19,75% | +4,70% |
ENT (ENTER) | 2025/Q1 | 122 057 000 | +3,93% | +156,28% |
OTS (OTLOG) | 2025/Q1 | 16 496 000 | +31,73% | +0,10% |
TRN (TRANSPOL) | 2025/Q1 | 12 354 000 | -41,20% | +4,53% |
XBS (XBSPROLOG) | 2024/Q3 | 6 749 000 | -14,70% | -8,44% |
KDM (KDMSHIPNG) | 2017/Q4 | 3 457 000 | +52,02% | |
STX (STALEXP) | 2025/Q1 | -37 402 000 | +60,01% | -23,11% |
PKP (PKPCARGO) | 2025/Q1 | -543 600 000 | -732,47% | -8,07% |
FPO (FORPOSTA) | 2025/Q1 | |||
ATA (ATCCARGO) | 2025/Q1 | |||
PTE (PARCELTEC) | 2021/Q3 | |||
BLT (BALTICON) | 2025/Q1 | |||
KPC (KUPIEC) | 2025/Q1 | |||
PNT (POINTPACK) | 2025/Q1 |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus