Branża Motoryzacja
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
TGG (TRIGGO) | 2025/Q1 | 10 237 | +147,09% | +27,37% |
CAR (INTERCARS) | 2025/Q1 | 39 | +2,63% | +2,63% |
ACG (ACAUTOGAZ) | 2025/Q1 | 9 | -25,00% | 0,00% |
SNK (SANOK) | 2025/Q1 | 31 | -3,12% | -3,12% |
APR (AUTOPARTN) | 2025/Q1 | 18 | -14,29% | -5,26% |
DBC (DEBICA) | 2025/Q1 | 74 | -1,33% | -6,33% |
PLG (PLGROUP) | 2025/Q1 | 615 | +21,06% | -13,62% |
GAR (GARIN) | 2025/Q1 |