Branża Motoryzacja
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
ACG (ACAUTOGAZ) | 2024/Q3 | 12 | -45,45% | 0,00% |
APR (AUTOPARTN) | 2024/Q3 | 20 | -4,76% | -4,76% |
CAR (INTERCARS) | 2024/Q3 | 37 | -5,13% | 0,00% |
DBC (DEBICA) | 2024/Q3 | 79 | +3,95% | -1,25% |
GAR (GARIN) | 2024/Q3 | |||
PLG (PLGROUP) | 2024/Q3 | 510 | +40,88% | -39,14% |
SNK (SANOK) | 2024/Q3 | 32 | 0,00% | 0,00% |
TGG (TRIGGO) | 2024/Q3 | 5 626 | +939,93% | +52,42% |