Pierwsza połowa roku 2023 przyniosła zmiany, zarówno na rynku gier mobilnych, jak i w Grupie BoomBit. W sferze rynkowej, okres ten charakteryzował się spadkiem koniunktury w reklamie mobilnej, co skutkowało mniejszą rentownością kampanii marketingowych realizowanych przez Spółkę oraz zwiększeniem progu wejścia dla nowych gier, zwłaszcza tych opartych głównie na reklamach. Dla samej Spółki, ostatnie półrocze oznaczało zmianę nacisku – z producenta i wydawcy gier z segmentu Hyper-Casual w stronę gier Casual oraz Mid-Core. Te zmiany widać już w wynikach BoomBitu. W pierwszej połowie roku gry Mid-Core i Casual, głównie Hunt Royale oraz Darts Club, wygenerowały o 19% większe przychody niż rok wcześniej. W tym samym okresie przychody z gier Hyper-Casual spadły o 41%. Całkowite przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 128 mln PLN i były o 13% niższe niż w roku poprzednim. W samym drugim kwartale znaczący wpływ na wyniki miała wycena wartości udziałów w firmie SuperScale s.r.o., w związku z zakończoną w czerwcu rundą finansową, która pozwoliła spółce pozyskać prawie 5 mln EUR. W rezultacie wartość udziałów została przeszacowana w górę o 10 mln PLN. Po uwzględnieniu tego jednorazowego wpływu, zharmonizowana EBITDA w pierwszej połowie roku 2023 wyniosła 6,4 mln PLN, a zharmonizowany wynik netto Grupy wyniósł -0,07 mln PLN. Tegoroczny szczyt notowań BoomBitu miał miejsce pod koniec lutego (16,86 zł). Od tego czasu akcje znajdują się w trendzie spadkowym.
pobierz pełny biuletyn