W II kwartale 2023 LiveChat (wkrótce Spółka zmieni nazwę na Text z uwagi na bardziej zróżnicowaną ofertę produktową) wypracował na wszystkich poziomach lepsze wyniki niż w zeszłym roku, ale nie zaskoczył rynku, który spodziewał się poprawy r/r. Przychody wzrosły o 25 proc. r/r do 83,5 mln zł, proporcjonalnie zwiększył się zysk operacyjny (plus 25 proc.) do 48,4 mln zł oraz zysk netto (plus 25,4 proc.) do 45,1 mln zł. Lepsze wyniki r/r mają swoje źródło w większej liczbie płacących klientów oraz wyższego średniego przychodu z klienta (ARPU) dwóch flagowych produktów Spółki, czyli LiveChat i ChatBot. Wyniki wyrażone w złotówkach należy tym bardziej postrzegać pozytywnie z uwagi na osłabienie się dolara względem złotego. Na koniec sesji w piątek notowania LiveChatu ukształtowały się na poziomie 133 zł za akcję, będąc 15 proc. poniżej tegorocznych szczytów z marca. Mimo utrzymywania się przez większość część 2023 r. trendu bocznego na kursie w szerokim przedziale 120-150 zł, stopa zwrotu w akcje Spółki pozostaje od początku roku dodatnia (plus 24 proc.). W naszej ocenie, obecnie wyniki nie są zaskoczeniem i tym samym nie powinny stanowić znaczącego impulsu do wzrostów podczas najbliższych sesji.
pobierz pełny biuletyn