Szacunki wyników Forte za I kwartał pokazują pogarszającą się kondycję branży meblarskiej. Wg ostatnich danych GUS dotyczących sprzedaży detalicznej w czerwcu w grupie „meble, rtv, agd” nastąpił spadek w wysokości minus 4,7 proc. w ujęciu r/r. Według szacunków Forte wygenerowało gorsze wyniki niż rok wcześniej, oraz zdecydowanie gorsze niż w poprzednim kwartale, co jednak wynika z sezonowości sprzedaży (IV kwartał jest zazwyczaj najlepszy dla Spółki). Przychody spadły o 21 proc. r/r. Zysk EBITDA wyniósł 16 mln zł, co oznacza spadek o 56 proc. r/r. W naszej ocenie za słabszymi wynikami Spółki stoi duże spowolnienie na rynku meblowym, połączone z niskim sezonem (kwiecień-wrzesień). Dodatkowo słabszy popyt na produkty Forte wynika z malejącej siły nabywczej konsumentów związanej z wysoką inflacją, która powoduje odkładanie zakupu mebli jako rzeczy niebędących towarem pierwszej potrzeby. Taka sytuacja może trwać aż do uspokojenia sytuacji w gospodarce, co zakładamy że powinno nastąpić pod koniec roku, czyli wraz z nowym wysokim sezonem dla Spółki. Od ponad dwóch tygodni notowania Forte konsolidują się w przedziale 26,5-29 zł, czyli w okolicach szczytów z marca br. Od początku stycznia notowania znajdują się w trendzie wzrostowym (+38,12% ytd). W naszej ocenie, wiele czynników negatywnych jest już zawartych w kursie, niemniej jednak do kontynuacji wzrostu notowań, potrzebny jest silny impuls w postaci dobrych wyników. Nie spodziewamy się jednak, że zaprezentowane szacunki pozwolą na przebicie tegorocznych maksimów.
pobierz pełny biuletyn