HELIO, producent m. in. orzechów, owoców suszonych i kandyzowanych oraz mas makowych i krówkowych zapowiada silne, ponadinflacyjne wzrosty przychodów w II kwartale (I kwartał dla Spółki). Wstępne dane dotyczące sprzedaży sugerują wzrost o 41,7 proc. r/r do 84 mln zł. Wynik należy ocenić pozytywnie tym bardziej, że wzmożona sprzedaż związana z okresem poprzedzającym święta Wielkanocy przypadła w tym roku w większości na I kwartał, co oznacza, że wynik przychodowy za II kwartał był w niewielkim stopniu związany z sezonowymi zakupami świątecznymi. Fundamenty HELIO oceniamy jako dobre, choć pogorszeniu uległa rentowność. W 2022 r. Spółka wypracowała 311,9 mln zł przychodów (wzrost o 14 proc. r/r) oraz 12,9 mln zł zysku netto (poziom utrzymany z poprzedniego roku). Na koniec I kwartału stopa zadłużenia znajdowała się na bezpiecznym poziomie 0,43. Na zakończenie sesji we wtorek akcje kosztowały 12,9 zł. Od początku roku kurs wzrósł o 7,5 proc., z kolei w połowie czerwca notowania weszły w trend boczny w przedziale 13-14 zł. W naszej ocenie, informacja o silnym wzroście przychodów stanowić może stanowić impuls do wzrostów, choć kluczowe będą dane dotyczące wypracowanych poziomów rentowności. W poprzednim kwartale (I kwartał 2023) przy przychodach na poziomie 100,9 mln zł, zysk netto wyniósł 4,2 mln zł.
pobierz pełny biuletyn