Zatwierdzenie dywidendy przez akcjonariuszy jest pochodną rekomendacji Zarządu z kwietnia oraz dobrych wyników za 2022 r. Na poziomie przychodów Spółka odnotowała wzrost o 23 proc., co wynikało ze wzrostu przychodów z reklamy i subskrypcji, prowizji na produktach finansowych oraz wzrostów w spółkach turystycznych. Z kolei, skonsolidowany zysk netto Wirtualnej Polski wyniósł 178,3 mln zł i był o 5 proc. niższy niż rok wcześniej. Zgodnie z polityką dywidendową Spółki, Wirtualna Polska chce wypłacać max. 70 proc. skonsolidowanego zysku netto. Wypłata za 2022 r. nastąpi 11 lipca i Spółka przeznaczy na nią 73,24 mln zł, co w przeliczeniu na 1 akcję daje ponad 2-krotnie więcej niż w zeszłym roku (2,5 zł wobec 1,2 zł w 2022 r). Mimo podwyższenia wypłaty stopa dywidendy pozostaje wciąż niewielka (znacznie poniżej inflacji) i wyniesie 2,2 proc. Nie spodziewamy się też, że informacja o wypłacie dywidendy będzie miała istotny wpływ na kurs akcji. Obecnie akcje kosztują 112,4 zł. Notowania Wirtualnej Polski osiągnęły tegoroczne maksimum w połowie maja (121,6 zł), od tego czasu kurs wszedł w trend spadkowy po wynikach za I kwartał, które mimo, że lepsze od oczekiwań, były słabsze niż w zeszłym roku. Długoterminowa wartość Spółki zależeć będzie od koniunktury na rynku reklamy cyfrowej (co jest pochodną ogólnej kondycji gospodarczej) oraz popytu na usługi turystyczne (Wirtualna Polska jest właścicielem platformy wakacje.pl)
pobierz pełny biuletyn