Wyniki LPP za I kwartał (okres luty-kwiecień) oceniamy jako dobre. Są one gorsze niż w poprzednim kwartale (co jest normalne w branży odzieżowej, w której IV kwartał należy do najlepszych) oraz zdecydowanie lepsze niż przed rokiem (z wyłączeniem zysku netto, który rok temu znajdował się pod pozytywnym wpływem zdarzenia jednorazowego jakim było wydzielenie działalności przeznaczonej do sprzedaży (240,7 mln zł). Przychody wzrosły o 19,9 proc. r/r do 3,64 mld zł, za wyższą sprzedaż odpowiadała głównie sieć salonów stacjonarnych (plus 34,1 proc. r/r). Sprzedaż w kanale internetowym była stabilna. LPP systematycznie rozwija się zagranicą - do najważniejszych rynków zagranicznych należą: Rumunia, Ukraina i Czechy, w konsekwencji sprzedaż zagraniczna była wyższa niż w Polsce i stanowiła w I kwartale 58,1 proc. przychodów (rok wcześniej 51,9 proc.). Wyniki są także zgodne z konsensusem z wyłączeniem zysku netto, który okazał się o 25,5 proc. niższy niż oczekiwania. W porównaniu z I kwartałem roku poprzedniego LPP wykazało nie tylko znacznie lepszą strukturę przepływów pieniężnych, ale także wygenerowało dodatnie saldo przepływów pieniężnych netto (plus 273 mln zł wobec minus 183 mln zł rok wcześniej). Po niemrawych pierwszych czterech miesiącach 2023, z końcem kwietnia nastąpiło odbicie notowań i kurs wzrósł o 41 proc. Obecna cena (14 090 zł) znajduje się 25 proc. poniżej historycznego maksimum ze stycznia 2022.
pobierz pełny biuletyn