2022 r. był bardzo udany dla Wittchena. Postpandemiczny powrót do podróżowania zwiększył popyt na torby i torebki, co przełożyło się na rekordowe w historii Spółki przychody. Sprzedaż wyniosła 405,9 mln zł i była wyższa niż rok wcześniej o 46 proc. Dzięki dyscyplinie kosztowej, również na poziomie zysków Wittchen wypracował lepsze niż rok temu wyniki. Zysk netto wzrósł o 49 proc. r/r do 62,9 mln zł. W tej sytuacji nie dziwi decyzja o wypłacie dywidendy. Wittchen przeznaczy na nią łącznie 60,9 mln zł, co daje 3,33 zł na akcję. Przy bieżącym kursie oznacza to atrakcyjną stopę dywidendy na poziomie 9,5 proc. Relatywnie wysoka dywidenda dopełnia pozytywnego obrazu zachowania notowań Spółki w ostatnich miesiącach. W październiku kurs wszedł w trend wzrostowy, zyskując od tego czasu ok. 113 proc. Notowania wspierają dodatkowo pozytywne dane sprzedażowe za I kwartał, w którym Wittchen wypracował o 50 proc. wyższe przychody niż rok temu. Kurs znajduje się obecnie w okolicach historycznych maksimów. W naszej ocenie, wciąż istnieje potencjał do dalszych wzrostów. Pozytywnym czynnikiem są dane makroekonomiczne dot. sprzedaży detalicznej. O ile sprzedaż detaliczna jako całość maleje (w marcu spadek w ujęciu realnym wyniósł minus 3,5 proc.), to w kategorii odzież i obuwie odnotowano realny wzrost o 1,7 proc. r/r.
pobierz pełny biuletyn