Wyniki CD Projektu za IV kwartał są lepsze niż rok temu i wyższe niż w poprzednim kwartale oraz nieznacznie powyżej oczekiwań. Przychody wyniosły 329,2 mln zł, co oznacza wzrost o 20,5 proc. r/r i 34,1 proc. k/k (2,9 proc. powyżej konsensusu). Niezmiennie sprzedaż w największym stopniu napędzają dwie gry: Cyberpunk i Wiedźmin 3. Zysk operacyjny był wyższy o 51 proc. r/r i 47,2 proc. k/k i ukształtował się na poziomie 142,9 mln zł (oczekiwania na poziomie 141,3 mln zł), zaś zysk netto wzrósł o 53,7 proc. r/r i 36,3 proc. k/k do 134,6 mln zł (konsensus zakładał 127,7 mln zł). W połowie marca notowania CD Projektu zanotowały silny zjazd po informacji o dokonaniu odpisu z tytułu prac nad projektem Syriusz 42,9 mln zł, co oznacza de facto rozpoczęcie prac nad tą grą od nowa. CD Projekt deklaruje, że w odniesieniu do pozostałych projektów będących obecnie w fazie rozwoju (Polaris, Canis Majoris i Orion) takiego ryzyka nie ma. W naszej ocenie, krótkoterminowym katalizatorem wartości Spółki będzie nowy dodatek do Cyberpunka (Phantom Liberty), którego akcja marketingowa ma ruszyć na początku czerwca. W długim okresie zaś istotne będą informacje dot. postępu prac w nowych grach. Nie bez znaczenia dla rentowności CD Projektu jest także presja płacowa – Spółka przemodelowała politykę wynagrodzeń, czego skutkiem jest szybszy i ponad inflacyjny wzrost płacy zasadniczej. Takie podejście z jednej strony generuje dodatkowe koszty, ale z drugiej pozwoli Spółce przyciągać nowe i zatrzymać obecne talenty.
pobierz pełny biuletyn