MPay to dostawca rozwiązań w zakresie płatności mobilnych, notowany na rynku NewConnect od 2011 r. Spółka podała, że w styczniu po raz kolejny liczba użytkowników się zwiększyła zarówno w porównaniu do zeszłego miesiąca (plus 2,3 proc.) jak i w odniesieniu do stycznia 2022 (plus 156,7 proc.). Obecnie MPay posiada 1,176 mln kont użytkowników, co stanowi ok. 3 proc. polskiego społeczeństwa. To z jednej strony dużo, a z drugiej pokazuje jak wielki potencjał do dalszego rozwoju tkwi w polskim rynku. Rosnąca liczba użytkowników przekłada się na wzrosty przychodów Spółki. Po trzech kwartałach 2022 MPay wypracował przychody wyższe o 67,8 proc. niż w analogicznym okresie 2021 (19,1 mln zł wobec 11,4 mln zł rok wcześniej). Zysk netto również uległ zwiększeniu (plus 15,6 proc r/r), choć w wartościach absolutnych wzrost wyniósł zaledwie 7 tys. zł. MPay wciąż znajduje się w fazie rozwoju, stąd wyzwaniem pozostaje rentowność, która obecnie znajduje się na marginalnych poziomach (rentowność netto w III kwartale wyniosła zaledwie 0,12 proc.). To częściowo tłumaczy spadkowy trend na akcjach Spółki jaki panował przez niemal cały 2022 r. Stopa zwrotu w akcje MPay w 2022 r. była ujemna i wyniosła minus 68 proc. Mimo niskiej rentowności, Spółka jest zabezpieczona finansowo. Na koniec III kwartału stopa zadłużenia wyniosła 0,45 (poniżej wartości referencyjnych), a płynność natychmiastowa (środki pieniężne/zobowiązania) ukształtowała się na bardzo wysokim poziomie 1,05. Oba wskaźniki oceniamy pozytywnie.
pobierz pełny biuletyn