Pepco podało wstępne szacunki za rok obrotowy 2021/2022 (w przypadku Spółki to okres od października 2021 do września 2022). Biorąc pod uwagę cały miniony rok obrotowy wyniki są dużo lepsze niż rok temu. Dzięki intensywnej akcji otwierania nowych sklepów (Spółka otworzyła rekordową liczbę 516 nowych sklepów netto) przychody wzrosły o 17,4 proc. r/r do 4,823 mld euro, przy czym marka Pepco wykazała wyższą dynamikę wzrostu niż Poundland (25,2 proc. r/r wobec 7,8 proc. r/r). Na poziomie zysku EBITDA, Spółka wypracowała wynik o 13 proc. lepszy niż rok temu (731 mln euro), ale o 4 mln euro niższy niż podawana dolna wartość szacunkowego przedziału w październiku (735-750 mln euro). Na wynik EBITDA, podobnie jak na marżę brutto, negatywny wpływ miały koszty transportu oraz presja inflacyjna na ceny surowców. Marża brutto spadła o 2,1 p.p. r/r, co oceniamy negatywnie. Z drugiej strony, spadające obecnie ceny ropy naftowej generują przestrzeń do wzrostu marży brutto w nadchodzącym kwartale. Na koniec sesji w poniedziałek kurs Pepco wyniósł 39,3 zł za akcję, będąc 17 proc. poniżej tegorocznego szczytu z marca. Po silnych wzrostach zapoczątkowanych w październiku, obecnie na akcjach Pepco trwa próba konsolidacji w przedziale 38-41 zł. W naszej ocenie, wstępne szacunki nie stanowią wystarczającego impulsu do wyjścia ponad górny poziom konsolidacji.
pobierz pełny biuletyn