Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Esotiq & Henderson spadł w 2020 r. o 0,7% r/r

Udostępnij

W 2020 r. polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej wraz z podmiotami odnotował 173,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. Skonsolidowany zysk neto wyniósł 3,8 mln zł (-0,7 proc. r/r), natomiast EBITDA 22,7 mln zł (wzrost 4,7 proc. r/r). W okresie naznaczonym pandemią Grupa EAH (ESOTIQ) skokowo zwiększyła sprzedaż w Internecie. Przychody w kanale e-commerce wyniosły 33 mln zł (wzrost 97 proc. r/r), co jest najwyższym wynikiem w historii. Grupa zakończyła 2020 rok z rekordowym poziomem środków pieniężnych w kwocie 9,3 mln zł.

- Ubiegłoroczne wyniki, wypracowane w czasie pandemii, są potwierdzeniem stabilności biznesu,
a zbliżony poziom przychodów oraz wyniku netto, w stosunku do 2019 r., jest dowodem na dojrzałość naszej organizacji. Grupa E&H w niezwykle wymagającym otoczeniu rynkowym potrafiła generować powtarzalne, rentowne wyniki. Marża brutto na sprzedaży osiągnęła poziom 61 proc. i była wyższa od poziomu z 2019 roku. Sytuacja finansowa Grupy pomimo ograniczeń w handlu jest bardzo dobra, poziom gotówki na koniec 2020 r. wyniósł rekordowe 9,3 mln zł. Pamiętajmy, że branża odzieżowa była jednym z tych sektorów gospodarki, które w okresie pandemii ucierpiały najmocniej –
mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Do skutecznego ograniczenia negatywnego wpływu pandemii COVID-19 na wyniki finansowe Spółki przyczyniły się: realizacja długoterminowej strategii rozwoju opartej na doskonaleniu oferty asortymentowej, rozbudowa sieci sprzedaży, a także efektywnie wdrożone działania reorganizacyjne - zabezpieczenie i dywersyfikacja łańcucha dostaw oraz optymalizacji wielkości zamówień i zapasów towarów.

- Ubiegły rok mimo wielu wyzwań był również okresem wielu szans i możliwości. Zdywersyfikowana i elastyczna sieć sprzedaży, w skład której wchodzą: sklepy własne, franczyzowe, hurt i multibrandy oraz kanał e-commerce szybko dostosowała się do rynku w czasie pandemii. Sprzedaż w intrenecie osiągnęła rekordowy poziom 33 mln zł. Kanał e-commerce, poza coraz istotniejszą funkcją sprzedażową, pełni również rolę efektywnego narzędzia marketingowego i komunikacyjnego w relacjach z klientkami. Coraz większą popularnością cieszy się nasza aplikacja brafittingowa – IDEALNE DOPASOWANIE®, z której w ubiegłym roku skorzystano ponad 70 tys. razy. Budowanie pozytywnej relacji z marką jest jednym z filarów naszej działalności. Na tym polu również odnieśliśmy w ubiegłym roku sukces – liczba Klientów ESOTIQ CLUB na koniec 2020 r. wynosiła ponad 1,16 mln uczestników, co oznacza ok. 16% przyrost r/r podkreśla Adam Skrzypek.

Zarząd E&H z umiarkowanym optymizmem podchodzi do najbliższej przyszłości. – Informacja o ponownym otwarciu galerii handlowych jest dla nas oczywiście pozytywna – choćby z tego względu, że wszystkie salony własne E&H są zlokalizowane w centrach handlowych. Mimo że minione miesiące charakteryzowała bezprecedensowa zmienność i niepewność, nasze plany i ambicje pozostają niezmienne. Chcemy dalej rosnąć i rozwijać wszystkie kanały sprzedaży – zarówno tradycyjny przez otwarcie nowych salonów w atrakcyjnych lokalizacjach oraz inwestować w e-commerce – zapowiada Adam Skrzypek.

Na koniec 2020 r. Grupa posiadała 312 salonów, w tym w tym 242 sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 19 405 m 2

Na poziomie jednostkowym w 2020 Esotiq & Henderson S.A wypracował 171,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,8 mln zł EBIT oraz 1,05 mln zł zysku netto

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus