Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Bloober Team w 2020 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody BLO (BLOOBER) w roku 2020 wyniosły 47,31 mln zł wobec 28,88 mln zł odnotowanych w okresie poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej wzrósł w ubiegłym roku do 9,34 mln zł z 4,71 mln zł w 2019 r. W 2020 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie 11,19 mln zł w porównaniu do 3,15 mln zł osiągniętych rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu zarządu Bloober Team do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze,

Przekazujemy do Waszych rąk skonsolidowany raport roczny za 2020 rok.

Jeden z najcięższych pod wieloma względami dla całej Grupy rok już za nami. Przeglądając informacje zawarte w raporcie nie zobaczycie Państwo ludzkich dramatów, sukcesów, smutku, radości i olbrzymiego wysiłku wielu osób, bez których nie moglibyśmy przedstawić niniejszych wyników.

2020 rok jest dla Bloober Team S.A. rokiem rekordowym i to pod wieloma względami. Mamy rekordowy wynik, który oczywiście pokazuje nasze osiągnięcia na polu sprzedaży. Bloober Team ma obecnie najwyższe zatrudnienie w historii działalności - to już sporo ponad sto osób. Przygotowaliśmy również w okresie pandemii dwie gry, z których jesteśmy bardzo dumni, a które zbierają oceny przewyższające wiele naszych wcześniejszych produkcji.

Miniony rok jest więc miejscem, do którego zmierzaliśmy w poprzednich latach - osiągnięcia pozycji lidera na rynku gier horroru psychologicznego. Jest jednocześnie rokiem przemiany, której dopiero drobne sygnały możecie Państwo dostrzec w raporcie.

„You’ve Only Seen Half So Far” - tak brzmi motto „The Medium”, naszej największej i najbardziej dojrzałej jak dotychczas produkcji. W chwili kiedy piszemy te słowa jesteśmy już kilka miesięcy po jej premierze, emocje z nią związane powoli opadają, jednak nauka jaką wynieśliśmy z tego projektu będzie nam służyła przez wiele kolejnych lat. Nie kończymy też naszych działań związanych z tym projektem. Dlatego hasło przewodnie ma tutaj kilka znaczeń.

Nasze DNA to horror ale może nawet bardziej niż sam gatunek istotne jest kreowanie emocji, przeżyć, których ciężko doświadczyć nie tylko w innych grach, ale i innych mediach. Stawiamy też na tematy, które są dla nas istotne i o których moglibyśmy rozmawiać wiele godzin. To nasza droga do zapisania się w historii nie tylko jako przedsiębiorstwo, które osiąga wspaniałe wyniki finansowe, ale również poprzez produkcje, o których ludzie będą rozmawiać po latach. Mamy już pewne sukcesy, jesteśmy rozpoznawalni, a wydane tytuły świadczą o drodze, którą przeszliśmy i którą kroczymy. Jednak to dopiero początek ciężkiej, ale i radosnej pracy, która czeka nas w najbliższych latach.

Zarówno „Observer: System Redux” jak i „The Medium” powstawały w czasie pandemii COVID-19: okresie który niewątpliwie zapisze się na kartach historii. Mimo konieczności reorganizacji i wprowadzenia hybrydowego systemu pracy nasze zespoły ani przez chwilę nie przerywały pracy nad projektami. W rekordowo krótkim czasie udało nam się przestawić infrastrukturę na pracę w pełni zdalną. Mimo zawieszenia praktycznie wszystkich imprez branżowych udało nam się wykreować zainteresowanie mediów i graczy. „Observer: System Redux” trafił do rąk graczy terminowo, „The Medium” - z zaledwie kilkutygodniowym poślizgiem w stosunku do pierwotnych założeń. Obydwa projekty, jako jedne z pierwszych zawitały do oferty konsol nowej generacji. Mimo tempa produkcji i wyjątkowych okoliczności osiągnęliśmy wspaniałą jakość naszych produkcji. Szybka weryfikacja ocen wskaże Państwu, że średnio więcej niż 8 na 10 graczy, którzy w nie grali, rekomenduje je pozytywnie. Publikowane w styczniu 2021 r. trailery „The Medium” w ciągu 2-3 dni zyskiwały oglądalność 2-3 mln widzów tylko na naszym kanale YouTube. Przy uwzględnieniu publikacji mediów, influencerów i partnerów była to oglądalność liczona w dziesiątkach milionów. Jak napisał jeden z dziennikarzy recenzujących „The Medium”: „Tylko Bloober Team potrafi poświęcić setki godzin na stworzenie miejsca, w którym gracz spędzi kilkadziesiąt sekund i uczynić je tak sugestywnym, że czuje się wręcz ten zapach parkietu staromiejskiej kamienicy”.

Za sukcesami „Observer: System Rudux” i „The Medium” stoją konkretne zespoły i konkretni ludzie. W takich chwilach zarządzanie zasobami ludzkimi zyskuje szczególny wymiar wyrastający ponad schematy, strategie, czy programy. Mamy przywilej pracy z najlepszymi i najbardziej oddanymi talentami w naszej branży. Dzięki temu mimo olbrzymiej ilości naszych aktywności praca Zarządu może skupić się na wspieraniu i wytyczaniu nowych szlaków w naszej drodze do bycia liderem horroru jako gatunku.

Rok 2020 był rokiem przełomu dla Bloober Team. Osiągnęliśmy jakość i rozpoczęliśmy prace, które będą widoczne w najbliższych latach. Weszliśmy na nowy poziom kreacji i z tej drogi nie chcemy już wracać. W ślad za nietuzinkową, frapującą fabułą pójdą nowe rozwiązania rozszerzające zakres czynności gracza i czyniące rozgrywkę bardziej złożoną. Więcej eksploracji, więcej interakcji, więcej akcji ale też więcej konsekwencji podejmowanych decyzji. Nie zamierzamy ograniczać się do schematów uniwersów, w których już tworzyliśmy. Cyberpunk, wiktoriańska groza, paranormalna współczesność to nie wszystko. Obecnie pracujemy nad dwoma dużymi tytułami, które będą dla nas krokiem porównywalnym do 2015 roku, kiedy postanowiliśmy specjalizować się w horrorze psychologicznym i tworzyliśmy nasz pierwszy tytuł w nowym portfolio “Layers of Fear”.

Mamy wszystkie niezbędne do tego elementy. Przede wszystkim najlepszych specjalistów, dla których Bloober Team to coś więcej niż miejsce pracy. Jasną strategię i plan jak ją zrealizować. Oraz pasję, z którą każdego dnia rozpoczynamy pracę i dzięki której Bloober Team to nie tylko spółka giełdowa, ale wartość, którą w 2021 roku i latach kolejnych zamierzamy wynieść na nowe poziomy. Jako Zarząd mamy już pewność, że rekordowy 2020 rok jest tylko początkowym krokiem w nową jakość i nowych znacznie większych celów. Wierzymy, że kolejne informacje ze spółki przekonają również wszystkich Państwa, że Bloober Team SA to synonim jakości, unikalności i fundamentalnej wartości, która nie ogranicza się tylko do finansów.

Spółka Feardemic kontynuowała swój rozwój poprzez dalsze wzmacnianie wydawniczego portfolio o gry bazujące na zdecydowanych elementach horroru narracyjnego. Spółka ogłosiła dodanie kolejnych trzech nowych tytułów do aktualnego portfolio, z których dwa wydane zostały jeszcze w 2020 r. Feardemic planuje, zgodnie ze swoją filozofią, kontynuować wydawanie gier nastawionych na horror, nieustannie poszukując nowych gier do wydania, skupiając się nie na mechanice gier, ale na ich narracyjnej zawartości.

Piotr Babieno Prezes Zarządu Bloober Team S.A.

Konrad Rekieć Członek Zarządu Bloober Team S.A.

Mateusz Lenart Członek Zarządu Bloober Team S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus