Przychody PCF (PCFGROUP) w roku 2020 wyniosły 103,77 mln zł wobec 83,94 mln zł odnotowanych w okresie poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej wzrósł w ubiegłym roku do 25,59 mln zł z 5,3 mln zł w 2019 r. W 2020 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie 24,58 mln zł w porównaniu do 4,83 mln zł osiągniętych rok wcześniej.
Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu PCF Group do akcjonariuszy:
Rok 2020 był dla PCF Group S.A. bez wątpienia rokiem przełomowym i ostatnim, w którym działaliśmy jeszcze jako spółka prywatna. Zapamiętamy go na długo, nie tylko ze względu na intensywność zdarzeń biznesowych, ale również ich nietypowy kontekst – epidemię Covid-19
Nowa rzeczywistość na pewno wzmocniła nas jako zespół; wszystko, co udało nam się osiągnąć w tych „dziwnych czasach”, nie wydarzyłoby się bez fantastycznych ludzi, którzy tworzą People Can Fly. To dzięki zaangażowaniu, talentowi i determinacji każdego z „awiatorów” zamknęliśmy rok 2020 jako spółka publiczna z trzema grami Triple-A w procesie produkcji.
Rozpoczynaliśmy z jedną umową wydawniczą ze Square Enix Limited, nadzieją na wydanie OUTRIDERS, największego tytułu w historii studia, w ostatnim kwartale 2020 roku oraz dynamicznie rosnącym zespołem wchodzącym w decydującą fazę prac na tą grą.
Ale to rzeczywiście był dopiero początek; gdy świat wokół nas „wstrzymywał oddech”, w Spółce sprawy nabierały rozpędu.
W następnych miesiącach zawarliśmy dwie nowe umowy produkcyjno-wydawnicze – pierwszą z Take-Two Interactive Software, Inc. (projekt DAGGER), drugą ze Square Enix Limited (projekt GEMINI). Dodatkowo na podstawie umowy zawartej ze Square Enix w 2016 roku zawarliśmy z naszym wiodącym partnerem umowę wykonawczą na prace związane z dalszym wsparciem deweloperskim i rozszerzeniem zawartości gry OUTIRDERS.
Odpowiadając na nowe wyzwania produkcyjne, znacznie wzmocniliśmy nasze zespoły deweloperskie, a do funkcjonujących już lokalizacji w Polsce (Warszawa, Rzeszów), Stanach Zjednoczonych (Nowy Jork) oraz Wielkiej Brytanii (Newcastle) dodaliśmy dwie nowe, powołując start-up studia w Łodzi i Montrealu.
Studio przeszło także istotne zmiany organizacyjne – przeprowadzka do nowej siedziby w Warszawie, wzmocnienie kadry menadżerskiej czy rebranding, to tylko niektóre z nich
Dla Grupy był to także rok dobry finansowo. Dzięki naszemu modelowi biznesowemu polegającemu na współpracy z Wydawcami jesteśmy w stanie rozpoznawać przychody i wyniki na bieżąco, wraz z postępem prac produkcyjnych.
W 2020 roku wypracowaliśmy 103.8 mln PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, w porównaniu do 83.9 mln PLN wygenerowanych w roku 2019. Oznacza to wzrost aż o 24%. Było to możliwe dzięki pracy nad trzema grami Triple-A równocześnie i miało również pozytywne przełożenie na osiągniętą rentowność. W 2020 roku Grupa wygenerowała 32.6 mln PLN wyniku na poziomie skorygowanej EBITDA i 24.6 mln PLN zysku netto. Stan środków pieniężnych Grupy na koniec roku wyniósł 41.3 mln PLN i nie uwzględniał wpływów netto z emisji akcji zwykłych serii B w kwocie 100.3 mln PLN, które zasiliły rachunki Spółki w styczniu 2021 roku, po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego. Silna pozycja finansowa daje nam stabilność w prowadzeniu bieżącej działalności operacyjnej oraz wdrażaniu strategii rozwoju People Can Fly.
Równolegle, przez niemal cały 2020 rok, intensywnie pracowaliśmy nad przygotowaniem oferty publicznej akcji obejmującej sprzedaż akcji istniejących oraz emisję nowych akcji serii B. Zwieńczeniem tych prac było zatwierdzenie prospektu przez Komisję Nadzoru Finansowego 25 listopada 2020 roku oraz debiut na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. 18 grudnia 2020 roku.
Jesteśmy dumni z sukcesu oferty PCF Group S.A. Przypomnijmy liczbę ponad 18 tys. zapisów złożonych przez inwestorów indywidualnych na blisko 41 mln akcji przy nieco ponad 600 tys. akcji oferowanych w tej transzy. Tak duże zainteresowanie akcjami Spółki spowodowało, że zlecenia kupna akcji złożone przez inwestorów indywidualnych, zostały zredukowane o niemal 98,5%.
Za niezwykłe wyróżnienie dla Spółki, uznaliśmy również poziom ceny emisyjnej dla inwestorów instytucjonalnych osiągnięty w ofercie, który został ustalony powyżej pierwotnie założonej ceny maksymalnej, co zdarzyło się dopiero po raz trzeci w historii polskiego rynku kapitałowego.
Dziękujemy, że uwierzyliście w Spółkę i jej strategię zaprezentowaną w ramach oferty publicznej PCF Group S.A. Zaufanie, którym nas obdarzyliście jest dla nas „paliwem rakietowym” do dalszej, wytężonej pracy.
Przypomnijmy, że cele strategiczne zdefiniowane przez Grupę podzieliliśmy na dwa horyzonty czasowe, krótko i długoterminowy, z czego jeden z celów krótkoterminowych, tj. ukończenie prac produkcyjnych nad grą OUTRIDERS zgodnie z przyjętym z wydawcą harmonogramem, jak również promocję gry oraz udostępnienie jej do sprzedaży oraz pobrania w serwisach internetowych, udało się do daty publikacji niniejszego sprawozdania zrealizować (choć nie w pierwotnie zakładanym terminie).
AKTUALNIE, NASZE KLUCZOWE CELE KRÓTKOTERMINOWE TO:
- dalsze umacnianie międzynarodowego charakteru studia i zespołu produkcyjnego People Can Fly oraz dalszy rozwój zespołów produkcyjnych Grupy we wszystkich lokalizacjach poprzez zatrudnienie deweloperów z doświadczeniem w produkcji światowej klasy gier wideo, oraz
- pozyskanie nowego lub nowych zespołów produkcyjnych lub uruchomienie nowych studiów produkcyjnych Grupy, lub też przejęcie podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo.
Ich sprawne osiągnięcie pozwoli nam znacząco wzmocnić plany realizacji naszego nadrzędnego celu jakim jest tworzenie ambitnych i nowatorskich gier AAA z gatunku shooter oraz gier akcji, łączących elementy RPG oraz rozpoczęcie produkcji gier AAA w modelu self-publishing, tj. również jako wydawca wyprodukowanych przez Grupę gier w oparciu o istniejące lub nowo wytworzone IP.
Jestem przekonany, że jesteśmy tu na dobrej drodze.
Przełomowy dla PCF Group S.A. rok 2020 zmienił także nasz codzienny modus operandi – ze wszystkimi opisanymi tu wyzwaniami mierzyliśmy się i mierzymy w systemie pracy zdalnej. Mając nadzieję na szybki powrót do normalności, wiemy, że nowa kultura pracy zostanie z nami na dłużej i już wokół tych cywilizacyjnych zmian budujemy nasze plany na przyszłość.
Nie zamierzamy zwalniać tempa, na przekór trudnym czasom chcemy działać z podwójną energią i optymizmem, w pełni wykorzystać możliwość realizacji naszej strategii.
Takie jest DNA studia People Can Fly.
Chcemy rozwijać Spółkę, ale też relacje z Wami, zależy nam na budowaniu otwartej i bezpośredniej komunikacji z inwestorami.
RAZ JESZCZE DZIĘKUJĘ, ŻE „LECICIE” Z NAMI.
Z wyrazami szacunku i życzeniami dobrego zdrowia,
Sebastian Wojciechowski
PREZES ZARZĄDU