ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor produktów IT oraz elektroniki użytkowej na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz producent marek Prestigio, Canyon i Perenio, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w marcu 2021 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 261 mln USD, wobec 150 mln USD w marcu 2020 r., co oznacza wzrost o około 74%.
„Marzec był bardzo dobrym miesiącem dla ASBIS. Również ten sam miesiąc rok temu był dla nas dobry. Pomimo tego, że blokada w Polsce rozpoczęła się już w połowie marca 2020 r., nasze główne rynki wciąż były otwarte, co pozwoliło nam wygenerować mocne przychody. Popyt na produkty IT i elektronikę użytkową jest nadal bardzo wysoki, ale osiągane przez nas stopy wzrostu znacznie przewyższają rynek. Tak jak rok temu, naszym celem są nie tylko obroty, ale też wysoka rentowność, dlatego rozbudowujemy usługi dla biznesu. Wciąż pracujemy nad rozszerzeniem naszych usług VAD dla biznesu” –powiedział Serhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.
„W marcu obserwowaliśmy bardzo wysoki popyt na wszystkich rynkach naszej działalności. Wszystkie linie produktowe odnotowały wysokie wzrosty sprzedaży. Najwyższe wskaźniki wzrostu odnotowały akcesoria, procesory, dyski SSD oraz smartphony. Jesteśmy już w drugiej połowie kwietnia, który również wygląda dobre pod kątem przychodów” –dodał Serhei Kostevitch.